Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når fikk dere strekkmerker? Jeg er bare i uke 22 og har begynt å få noen små. Er redd dette betyr at nå kommer det bare flere og flere... Men er det noen som har opplevd det samme og ikke nodvendigvis fått flere?

Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, eg bynnte å få et par sånne bittebitte små strekkmerker i *sideflesket* da,eller eg va vel rundt 23-24uke

No ser eg ut som et elvekart over afrika på magen.

Men ho likje tøtta i magen e verdt kvert strekkmerke;)

Skrevet

må bare si at jeg synes det er så irriterendes å lese alle som henger seg opp i strekkmerker...

Herregud, det er noe som følger med... er du ikke klar for det så bør du kanskje vente med å få barn !!!

Blir bare såååå irritert og bare måtte få det ut...

Det viktigeste burde være hvordan barnet har det!! ikkje hvordan magen ser ut etterpå !!!!!

Skrevet

70% av kroppen min er dekket med strekkmerker etter første..har de over alt...tro meg,det vil ikke plage deg halvparten så mye om ett år som det gjør nå. (jeg irriterer meg over løs hud på magen noen ganger,sånn som når jeg skal prøve på sexy undertøy,men strekkmerkene gjør meg ingenting) du glemmer til slutt hvordan du såg ut uten strekkmerkene så da slutter du å bry deg ;-) det er verts nå...

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord. :)

Jeg vet at strekkmerker ikke er det viktigeste i verden og at babyen i magen betyr mye mer, men vil helst unngå dem likvel. Hvordan ser strekkmerkene ut nå? Viser de godt? De blir jo lyse etterhvert og det er jo bra.

HI.

Skrevet

legger ikke merke til de,eneste måten jeg hvet at de er der er enten ved å ta på de eller å se at huden er ugjevn...fargen forsvinner helt..

Skrevet

Takk igjen, det er godt å høre. Vet jeg virker hysterisk, men slapper mer av nå. Er sjelden, om ikke aldri, at jeg har sett noen med stygge strekkmerker. Jeg får bare konsentrere meg om alt det positive som følger med, for det betyr mye mer. :)

Hilsen HI.

Skrevet

Jeg vet ikke om det som hjelper meg, men jeg fikk beskjed av homeopaten min at jeg burde spise omega 3. Jeg har kjøpt noe som heter Udos Choise (omega 3, 6 og 9), som er helt vegetabilsk. Den flytende smaker forferdelig, så jeg spiser kapsler istedet. Hjelper huden innenifra + at man får smarte barn:). Jeg har ingen strekkmerker, men det kan jo også være genetisk da. Gjør uansett bare godt å spise udos!

Skrevet

Takk for tipset! :)

Hvor får man tak i den? På apoteket?

HI.

Skrevet

Tror de fleste helsekost butikker skal ha den:)

Spis 4-6 kapsler pr dag!

Skrevet

Har spist sånne kapsler under hele graviditetn, strekkmerkerene er basert på hormoner og gener fikk eg høre av legen min.

Alle damene i pappa sin familie, og søstra mi har fått strekkmerke, mamma var helt strekkmerkefri.

De strekkmerkene som begynnte å vises først på magen, har allerede bynnt å miste fargen:)

Skrevet

Anonym over her: hvorfor bli irritert av at man ikke ønsker strekkmerker over hele kroppen? Du gjør meg irritert, for og si det sånn!! Det viktigste er jo SELVFØLGELIG at babyen har det bra, men du skal jo tross alt leve med kroppen din etterpå, også da..og kansje føle deg litt vel med deg selv.. Jeg har selv fått masse på rumpa, og jeg kommer ALDRI til og gå på stranda før de merkene er mye mer usynlig, og kommer til og ta kjemisk peeling..strekkmerker er IKKE pent, spør du meg!!!! Vi er alle forskjellige, og har alle forskjellig forhold til vår egen kropp..du bryr deg tydeligvis ikke om din..men jeg kan ikke bli irritert på deg for det!

Skrevet

Jeg er i uke 35 nå og ingen strekkmerker, enda magen er som en stoooor ballong!!;)(Men jeg har gått opp 20 kg og det er noe dritt)

Skjønner veldig godt at mange tenker på det med strekkmerker ikke veldig pent akkurat, og skal jo trives med kroppen sin også.men har hørt at det gjerne er arvelig.

Skrevet

Jeg har en del strekkmerker fra tidligere da jeg la på meg en del. Har gått ned igjen det meste av de kiloene nå, og merkene er helt hvite. Svangerskapet har ikke gitt meg noen nye merker, og de gamle merkene er fremdeles vite og like store som tidligere. Jeg tror ikke på kremer og tabletter, men det er jo likevel godt med smidig hud. Smør dere inn med en god krem fordi det kjennes godt, ikke for å forebygge merker.

Skrevet

Og jeg irriterer meg over folk som irriterer seg over folk som synes det er kjipt med strekkmerker. Det er jo ikke noe fint, jeg har ikke fått i graviditeten, men har på lårene etter puberteten og jeg skammer meg over de. Folk må jo få lov å bekymre seg for sånt uten at babyen ikke er verdt det, man må vel ikke velge??. Det er ingen som håper de får det!

Skrevet

Og jeg irriterer KYNNERE på meg av alle disse Anonyme som elsker å sende ekle meldinger. Kan du ikke stå for det du sier, så la være å si noe.

Skrevet

Et fikk jeg da jeg fødte førstemann, et fikk jeg mens jeg gikk med nr to, og nå har jeg fått ett til. De har blitt litt større, men ikke noe jeg tenker over nei.

Tenker nå at det er svar til det om at man ikke trenger nødvendigvis å få flere! Ja også blir de jo hvite etterhvert, så de er ikke så ille heller!

Skrevet

Jeg har ikke fått strekkmerker enda(er 28+2),men jeg tar sånn omega 3 kapsler + at jeg smører meg med kakaokrem fra body shop. Jeg har sett antydninger til strekkmerker hvis jeg har glemt å smøre meg på en stund,men de forsvinner så snart jeg smører meg. Familien min har ikke vært så utsatt for strekkmerker,men nå er jo jeg den som er anderledes i familien da,så hvem vet;) hehe..

Skrevet

Jeg fikk vel første strekkerket mitt i uke 24 var det vel......og nå er jeg i uke 31 og har MANGE lange og blå/lille strekkmerker på magen!

Skikkelig fargekart........;(

Ja ja.......må vel regne med litt skal en sette barn til verden.....=)

Skrevet

Jeg har også tro på at omega 3-kapsler og smøring av olje hjelper! Er i uke 37 og har heller ingen strekkmerker ennå.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...