Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen slitsomt å være mor.

Synes det virker som såmange av dere har slik energi

Får ikke gjort noe og det er umulig å planlegge noe pga den lille. Synes det er noe hele tiden. Var til 6 ukers kontroll i dag og lillejenta har visst kolikk.

Ble nesten lettet for nå vet jeg hvorfor hun skriker så sårt. .

Hvor lenge er det man har kolikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kolikk varer vel til rundt 3mnd alder tror jeg, men er ikke sikker.

Camilla hadde også problemer med luft i magen. Jeg har begynt å drikke ammete til den store gullmedaljen, men så fungerer det utmerket også. Litt småsutring kan det være på kvelden men ikke så ille som det var en periode. Så om du ammer: Løp å kjøp ammete!!

Du får kjøpt det på helsekost og apotek

Skrevet

Huff, det er slitsomt! Vi trodde også Maja hadde kolikk da hun var omtrent på den alderen. Men det viste seg at det kun var problemer med å få tarmsystemet til å fungere. Gikk over etter ca 14 dager. Men det avr slitsomt da det sto på. Du har sikkert fått masse råd fra helsestasjonen, fenikkelte, Minifom, bære henne med magen mot armen osv. Håper det går seg til!

Husk at mange av oss har barn som er eldre enn lillejenta di. Hadde ikke så mye energi jeg heller da hun var 6 uker. Maja er over 3 mnd nå, og nå er alt mye lettere!

Skrevet

Uff, ja kolikk er slitsomt både for mor og baby :-/

Vi fikk også konstantert kolikk ved 6 ukers kontrollen, om jeg skulle gjort alt om igjen så hadde jeg tatt en tur til kiropraktor med en gang. Vi går til et sted på Bjølsen som heter Kipraktorene, absolutt å anbefale. Jeg ble også lettet over å få en diagnose, syntes hun skrek så mye mer enn de andre barna og så at hun vred seg i smerte. Lurte fælt på om jeg gjorde noe feil en stund. Har grått mange triste tårer over at vesla har det så vondt.

Husk at vi andre har hatt våre små i et par måneder nå, og noen litt lengre. Kolikken til Mia er så og si over, og da går ting så mye lettere. Det er spesielt vanskelig å planlegge ting med et kolikkbarn, for man vet aldri når det skal slå til og hele dagen går til å planlegge rundt dette. Om litt blir du litt bedre kjent med hennes behov og rutiner, da kan du bedre styre dagen din. Men det er vanskelig å få til noe særlig før kolikken er borte da, man blir jo så usikker når man skal ut og barnet hyler av smerte og man kan ingenting gjøre for å lette smerten.

De sier at kolikk varer i 3 måneder, men vi ble advart av både lege og venner at det kan vare opp til 6 måneders alder, så alle rådet oss til å gjøre noe med det før nervene ble for tynnslitte. Det ble som sagt kiropraktor, og det er den beste avgjørelsen vi har tatt så langt. Godt å se at hun ikke har det vondt lengre, og vi trives bedre sammen alle 3.

Lykke til og bare skrik ut om du trenger råd eller bare lufte frustrasjon :-)

Skrevet

Hei,

Vi har heldigvis sluppet kolikken, men jeg kan love deg at her er det ikke masse energi til enhver tid. Det er tøft å bli mor og det er lov til å være frustrert. Her går det veldig opp og ned og det er spesielt om jeg har fått lite søvn. Husk at det er en stor oppgave å ta vare på dette lille knøttet som sluker alt du har av energi. Men jeg må si meg enig med Tussi at det blir enklere. Her begynner M å nærme seg 3 måneder. Jeg synes at de siste 2-3 ukene er betraktelig bedre. Hun er mer fornøyd, smiler, gurgler og følger med på verden rundt seg. Så bit tennene sammen og ikke vær redd for å be venner og familie om avlastning. Det er sikker fryktelig slitsomt med kolikken. Husk at du også må være uthvilt for at du skal ha overskudd til gullet ditt.

Skrevet

Takk for alle svarene. Jeg og den lille reiser hjem til morfar i grimstad i morgen eller torsdag. Blir nok der en stund så det er ikke sikkert vi får vært med på neste treff. Har mange som kan avlaste meg der nede. Tror virkelig jeg vil prøve kiropraktor . Hadde tenkt å gjøre det da hun hele tiden ligger med hodet til samme side . Umulig å få henne til å ligge til den andte siden. Snur henne, bygger opp med bamser og puter men lille jenta [ som dessverre fremdeles ikke har noe navn ] vinner alltid . Er det noen med tilsvarende problem evt tips. Ble frarådet ammeteen jeg men bruker fenikkelkapsler.

Skrevet

Vilborg hadde også en favorittside. For å få henne til å se andre veien la jeg meg ned ved siden av henne, på den siden jeg ville hun skulle se til. Etterhvert klarte vi å dytte hodet litt andre veien, og nå virker det som hun ikke har noen bestemt favorittside lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...