thea lille Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Kan jordmødrene nekte oss å få epidural? Jeg har 1 dag igjen til termin og begynner å grue meg. Har hørt om de som har blitt nekta epidural for de har så mye å gjøre. Kan de virkelig gjøre det?
MAMMA1 Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Ikke at de akkurat ønsker å nekte oss det, men rutinen er slik at de må ha en anestesilege ledig for å kunne sette epidural.Er man uheldig med timingen slik at denne legen er opptatt med "akutte" ting, kan man få negativt svar..men tror det er ytterst sjelden det skjer.Burde egentlig vært en selvfølge å fått epidural om man ønsket det,det burde vært prioritert å alltid hatt en på føden som kunne sette det.
amilde 11.06 Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Dette er også min skrekk at jeg får jeg jordmor som mener jeg skal være flink og klare meg uten.. Hvis anestesilegen er opptatt (eksempel at det har vært en stor trafikkulykke) eller at du har kommet for langt i fødselen er vel de to tingene som gjør at man ikke kan få epidural. Jordmoren min sa at det var en mildere form for epidural som kun varte i to timer som man kunne få hvis jordmor ser at du har kommet langt i fødselen. Kan kanskje være greit å sjekke om dette er en mulighet for deg. Jeg har sagt til mannen min at han skal "stå på krava" for meg hvis jordmor ikke vil gi meg epidural. Lykke til, håper du får en fin fødsel!
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Jordmødrene er generelt veldig positive til epidural. Det som kan sette stopper er nok ikke JM. Det vanligste er nok at fødselen er kommet for langt. Men, da får man gjerne tilbud om annen smertelindring i stedet. Det går nok fint skal dere se!
Småbarnstreff Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Ikke for å skremme, men.... Sist fødsel skulle jeg ha alt av smertstillende (har lav smerteterskel). Men da det kom til stykket var det fullt på fødeavdelinga slik at ingen kunne passe på meg ved epidural og lystgassen var opptatt. Nå tror jeg nok at JM så at min fødsel gikk såpass fort at jeg ikke trengte det, og at jeg nok hadde fått det dersom fødselen hadde vart lenger og jeg hadde vært sliten. Og vet du hva, jeg klarte meg helt fint uten noe som helst! Tror nok de fleste JM er positive til smertestillende, men at de også er så erfarne at de ser det litt an! Skal føde igjen om to mnd og vil ikke ha epidural, men er lystgassen ledig tar jeg gjerne den... Dette fordi min forrige fødsel gikk så fort at jeg mistet litt kontroll og jeg derfor tror at lystgassen kan være med på holde meg fokusert...
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 dem kan jo ikke nekte deg.. men om den settes for seint.... har den ikke noen særlig effekt.. så da vil dem heller spørre om du vil ha noen annet..
thea lille Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2007 Tusen takk for svarene. Gleder meg til å bli ferdig. Lykke til videre dere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå