Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som sliter med hyppige migreneanfall. Jeg er super bekymret og klarer ikke å la være å engste meg for om jeg kan få anfall under fødselen...

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Veit akkurat korsen du har d.

eg har bare ca 2-4 annfall i året, men når de først kommer så fungere eg ikkje på ca 2-3daga.

Eg e også livredd for å få d under fødseln, så eg vil gjerne også vite???

Skrevet

Jeg har også vært plaget med migrene. Anfallene er spesielt hyppige og langvarige under svangerskapene. Jeg har i dette svangerskapet gått til akupunktur og det har hjulpet masse. Det kan jeg anbefale på det sterkeste. Jeg tror kroppen er laget slik at du ikke vil få et anfall under fødselen. Når noe er veldig vondt(riene) forsvinner gjerne andre vondter.

Jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet pga migrene, for meg hjelper det også å kutte ut alt stress.

Sist jeg var til legen så sa han at jeg under et anfall kunne ta 4 paracet på en gang. (dette hadde han sjekket opp med en spesialist på medisin til gravide/ammende) Legen mente at dette ville både jeg og babyen tåle. Så en sjelden gang ( 1-2 ganger) har jeg gjort dette i løpet av svangerskapet.

Ønsker deg lykke til og håper du blir bedre snart. Tror kun de som plages med migrene selv vet hvor grusomt det kan være.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har den varianten som bare gir synsforstyrrelser, så det hjelper lite med smertestillende. Men det hjelper litt på frykten når du sier at kroppen er laget slik at den ikke får anfall under fødselen. Jeg skal høre litt med en akupunktør jeg har gått til tidligere.

Takk igjen.

Og lykke til til deg også

Skrevet

Er også plaget med migrene med synsforstyrrelse, lammelse og hodepine. I dette svangerskapet har jeg hatt det 3 ganger, men veldig svake anfall. Jeg har født 2 ganger og har ikke hatt noe anfall ved fødsel eller rett etter. Kroppen er en finurlig ting som ordner opp når du er som svakest og jeg tror at dette vil gå bra for deg også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...