Gjest Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Hei,jeglovet deg et langt og godt svar i dag, men ser at jeg dessverre må skuffe deg. Turen hjem ble langt fra som planlagt og jeg er STUPTRØTT... Lang historie kort; vi alle tre (Embla jeg og tillabmannen) sov på gulvet i cafeen på båten hjem, dro rett til oldeforeldre i bursdag og er endelig ferdig med å pakke ut mat og frossenvarer, så nå blir det sengen på oss. Men, som en start, i morgen, ta vognbagen med deg inn i stua og legg lillemor oppi der når hun skal få pupp. La henne forbinde bagen med noe kos, og hva er vel bedre enn pupp?! Lykke til! PS; Er veeeeldig lei for at jeg ikke klarer å holde hva jeg har lovet, men tror du får mer fornuft ut av meg når jeg ikke holder på å sovne på tastene;) DS.
fiona71*2pp Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Hei hei.. Helt ok... Det e lov å være kjempetrøtt, etter en slitsom reise. Ska prøve det du sir.. Æ skjønne bare ikke helt korsen æ ska puppe ho i vognbagen... He he..ska æ hive puppen oppi til ho? Trur ikke dæm e så stor skjønne du..he he..
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Hei du, her er jeg og i meget bedre form! Jeg mener "slenge dem oppi" ja. Det jeg gjorde var å beholde bagen i vogna og rett og slett stå over henne. Har nemlig ikke sånn veldig kembo jeg heller:p Hehe... Ser av det du skriver at vi har/har hatt det ganske så likt. Embla ville bare ikke sove, ble overtrøtt og grinete og det ble en skikkelig ond sirkel. Noe av det første vi gjorde for å bedre søvnen på dagtid var fast leggetid om kvelden. Med stramt regime på rutinen... Samme sanger, samme bok, puppe i senga, over i egen vugge. Kl slettet ble justert etter når siste luren på dagtid var. Max 2,5 timer våkentid. Om morgenen stod jeg opp ca 8 når hun var like liten som tulla di er nå. Embla våknet for pupp ca 0530 og da sov hun sammen med meg og puppen i vår seng. Når vi så var stått opp så innførte jeg max 2 timer våkentid, så skulle hun sove, uansett. Da var hun jo trøtt, men ikke overtrøtt. Så La jeg henne i vogna og trillet. Embla er kjempeaktiv og synes selvfølgelig det er kjedelig, gråt og klagde. Fant ut at dersom jeg gjorde et hopp eller en litt brå bevegelse med vogna så sluttet hun en liten stund så når hun vugges i søvn så går det nesten litt hardt for seg:p Hehe. (hun er sånn fremdeles, men trives i vogna i allefall! ) Men vel, over til tipsene, finn den bevegelsen hun reagerer på, slik at dersom hun jasser seg for mye opp så kan du stoppe det uten å ta henne opp. Sørg også for at det er kjedelig i vogna når hun skal sove. Ingen leker eller noenting, gjerne et helseteppe delvis foran åpning. Men ikke tett igjen helt. Teppe foran gjør det mørkt og det er ingenting spennende å se på. Når det kommer til trivsel i vogna mens hun er våken så er det frem med leker, gjerne også med noe å drikke. Siden hun fremdeles er så liten så anbefaler jeg Hipp epledrikk utspedd med vann. (belønning for å ligge i vogna.) Når det kommer til at du har satt henne opp så gjorde jeg det en del jeg også, ikke mye men nok til at hun fikk tittet litt. Evt så var hun veldig glad i å ligge på magen så jeg lot henne ligge på magen og kikke. (kalesjen kunne taes helt ned på vogna jeg har slik at hun da hadde fritt utsyn.) Tja, noe mer jeg kommer på i farten da tro... Er jo som jeg har sagt, at du må gjøre bagen til et trivelig sted å være... Du vet jo best hva tulla di liker, feks når du leker med henne. Gjør de tingene med henne oppi bagen. (som med ammingen også, det liker hun jo!) Ellers var det enda noe Embla fant ut at hun ikke likte så godt omtrent på den alderen din er nå, det var at hun syntes det var trangt i bagen, så jeg kjøpte ny vogn, sportsvogn med flat liggedel. Det hjalp oss masse når hun ble bittelitt større. Det er ikke sikkert at noe av dette fungerer for dere, men det er iallefall de tingene vi har gjort som vi har følt at iallefallhar hatt en viss effekt. Men dersom du har en like aktiv liten krabat som vi har så endrer det seg like fort som vindretningen hva de liker og ikke liker. Det viktigste er jo å få til søvnen på dagtid, ellers blir det fryktelig slitsomt i lengden. Vet alt om det:p Hehe... Tja, det tror jeg var det jeg kom på, skulle jeg komme på noe mer så sier jeg fra jeg:) Lykke til i massevis, håper dere finner ut av det. Vi jobber fremdeles en del med Emblas søvn på dagtid, er veldig mye styr ofte for å få henne til å sovne dersom vi bommer på våkentiden hennes... Men vi har jo funnet noen "triks" vi kan bruke for å få det til:)
fiona71*2pp Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Hei tillab. Må ut å trille no for å se om æ får ho tell å søv... Men ska svare dæ seinere.. Ho vil bare ikke i vogga eller på fanget idag.. Så da prøve vi trilling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå