Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om det er noen som vet litt om trening når du er gravid her...

kan jeg trene litt hver dag hvis jeg vill.

å hvor mye puls svette er greit??

spinning i 15 min + lette vekter kansje..går det greit??

må jøre noe for å få opp energi :)

håper noen som vet litt mere en meg kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen problem å trene, men det sies fra kloke hoder at det ikke skal være ubehagelig. En kan fint trene både spinning og styrke men med litt lavere intensitet enn det en gjorde før en ble gravid.

Merk at de samme kloke hodene anbefaler at du IKKE begynner å trene under svangerskapet såfremt du ikke trente før du ble gravid. I dette tilfelle holder det med å gå daglige tur.

Skrevet

Tren i vei du! Men som anonym her sier så er ikke graviditeten tiden for å sette i gang med hardtrening hvis du ikke har gjort det før. Er du i dårlig form så holder det sikkert med gåturer og andre ting med lav intensitet (svømming, rolig sykling, lett styrketrening).

Det er heller ikke så lurt å øke intensiteten på treningen i forhold til det du er vant til fra før. Bla. vil pulsen din stige raskere enn før, og du blir lettere anpusten.

Trente mye før jeg ble gravid, både kondis og styrke, og jeg orker rett og slett ikke å kjøre like hardt lenger. Blir også mye raskere stiv og sur i musklene enn før. Når jeg trener kondis (mest sykling) holder jeg meg stort sett på "pratenivå", og på styrketreninga har jeg tatt av litt på vektene. Det fungerer finfint, og jeg er nå i uke 25 :)

Skrevet

jeg sier som de andre, tren i vei!Men kjenn på kroppen din!Dersom det er noe som er mye mer ubehagelig enn før du ble gravid, ikke ta så hardt i eller finn en annen øvelse=)

Og når det gjelder puls må du også kjenne etter selv. Jeg har funnet min egen "grense" for hvor høyt oppe jeg kan være, og prøver derfor å ikke gå over den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...