Gå til innhold

Forstoppelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinlig tema å skrive om dette - men er det noen som har noen gode tips mot forstoppelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske vanlig å ha forstoppelse når du er gravid, det sa i alle fall både lege og jordmor til meg :) Jeg fikk anbefalt noe flytende greier av legen min, husker dessverre ikke navnet. Du får kjøpt det på apoteket, hvit flaske med lys grønn etikett, de har 3 forskjellige størrelser. Det hjelper, men jeg synes det var skikkelig ekkelt å svelge det fordi det var så tyktflytende.

Ellers så hjalp det også med mye fiber og mye vann (MASSE vann), og nå tror jeg jammen meg at jeg er kvitt det! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har også vært plaget med forstoppelse, men dette hjalp/hjelper meg ihvertfall:

Kiwi (flere om dagen)

Eple

Masse vann

Masse turgåing

Kaffe

• 2 uker senere...
Skrevet

Det nevnte middelet var nok Duphalac eller Lactulose. Går an å blande det ut i annen drikke, så er det lettere å få det ned. Ellers vil jeg anbefale svisker (enten må du bløtlegge dem eller kjøpe "ferske" i boks), biola med linfrø og mye drikke.

• 4 uker senere...
Skrevet

linfrø skal hjelpe, men da må du knuse dem først. Hele linfrø kommer bare ut igjen og hjelper ingen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...