Gå til innhold

et lite spm om unger på 12-15 mnd!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere om dagene? hvordan leker de seg? mye ute? bare lurer litt jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dagene jeg er hjemme med snuppen ( hun er akkurat blitt 1 år) pleier vi å gå på lekeplassen ( eller vi gidder ikke om det regner masse)... der disser hun , leker i sandkassen, plukker blomster/gress, og spiser grus..hihi.. vi går stortsett en tur ..da sovner hun i vognen..

vi går også til tider i åpen barnehage..kjempe kjekt. Ellers så leker vi en del inne.. hun er bitt veldig flink til å leke for seg selv.. har sånn litle peopel hus og bondegård.. hun er kjempe opptatt av det.. kan sitte å leke med det leeeenge..;)

ellers så er vi kanskje å handler litt, går å bader, besøker venner osv

Skrevet

åå det hørtes koselig ut da:) hvilke typer leker har hun da? bøtte og spade og sånne ting?

Skrevet

Vesla har begynt hos dagmamma, men de dagene vi har sammen, går vi gjerne en tur på lekeplassen som de fleste i området bruker. Ellers har vi årskort på Akvariet (Bergen), og tar gjerne en tur innom for å se på matingen av selene.

Det blir mye trilling, og vi er sjelden inne. Da leser eller synger vi, leker med klosser, eller bare koser oss sammen:-)

Skrevet

Er hjemme med lillegutt som nettopp har blitt 1 år. Om dagene prøver vi å være mye ute,enten på lekeplassen eller bare ute i gården her. Han sitter da og leker med bøtte og spade,plukker opp grus og studerer steinene NØYE..hehe..ikke spist grus enda. Han syns det er kjempefint å leke i sandkasse,da hender det han spiser litt sand også :)

På dager med dårlig vær er vi mer inne og leker,han er veldig flink til å leke for seg selv,yndlings lekene er for tida tomme flasker og esker. Klatrer i det meste og har fått dilla på å klatre på meg. Når vi er inne har vi nesten alltid på litt musikk,han elsker det og gliser stort når jeg setter på en barne cd. :)

Skrevet

Jeg er for tiden hjemme med min 12 mnd gamle gutt. Vi er en del inne.....Han har plutselig begynt å våkne så veldig tidlig (kl 04-04.30) og da har jeg ikke så mye ork annet enn å vente på at han skal sove.

Men jeg har som mål at vi skal utenfor døren hver dag og da går vi enten tur, drar på kjøpesenter eller er ute på lekeplassen eller hagen. 1-2 timer om dagen er vi ute iallefall.

Inne er jeg flink til å leke med han, synge, ligge på gulvet med han og la han krabbe over meg osv. Han elsker å utforske skuffer og skap.

Skrevet

Jenta mi på 13 måneder går i barnehage. De er ute hele dagen!! Leker på lekeplassen på barnehagen og hun klatrer og utforsler så mye hun kan. Spiser litt sand og gress men det hører med. Siden hun er ute så mye på dagen i barnehagen, pleier vi ikke å gå så mye ut på ettermiddagen. Hvis vi går ut er det som regel for en trilletur. Hjemme pleier vi å tilbringe sammen på gulvet. Da sitter vi bare sammen og leker og utforsker det som her. Hun liker å sitte på fange å se i bøker. DA peker vi på fine ting og hun synes det er kjempespennende. Hun fikk masse nye leker til burdagen sin som hun har stor glede av. For eksmpel gåvogn, gåbil, noen instrunementer og flere leker tilpasset henens alder. Hun har stor glede av dem og kan holde på med dem lenge.

I helgene er vi ute så mye vi kan. Da går vi gjerne på en lekeplass eller setter oss ned med teppe og noen leker på en gressplen. Hun finner stor glede i å bare krabbe rundt og utforske det som er. Og hun elsker når vi peker på fuglene og sier pip.pip, det er kjempespennnende for henne.

Skrevet

ok takk for svar alle sammen :) grunnen til at jeg lurte er at jeg synes venninna mi gjør så lite med ungen sin på 14 mnd. de er nesten bare inne hele tida, og eneste gangene de er ute er når de skal noen plass. og da sover hun som regel også. hun sier at ungen ikke har interesse av å være ute, og at hun selv ikke har tid fordi hun må vaske klær hver dag og holde huset strøkent. artigste ungen vet er å trykke på fjernkontrollen for så å se på tv'n hva som skjer liksom. ikke går hun i barnehage eller åpen barnehage, og hun har én bekjent med jevnaldrene unge som er på besøk INNE en sjelden gang i blandt.. synes bare det er så synd. husker alt mamma fant på med meg da jeg var liten, og det satte jeg stor pris på:) men jeg skal ikke dømme noen før jeg går i deres sko da. men jeg har vel lov å reagere litt?

Skrevet

Vi har sandkasse og huske-stativ i hagen,og det er i bruk hver dag så sant det ikke er stygt vær. Vi går tur i vogna,i lekeparker.

Hver mandag er vi i en mor/barn gruppe,der barna får leke,og vi voksne får ha det sosialt,og vi har et fellesmåltid,kjempekoselig.

De dagene vi er inne blir det mye kosing,hun liker godt å sitte på fanget å lese bøker,og se en liten stund på tegnefilm (Bjørnen i det blå huset er favoritten). Hun er begynt å leke mer selvstendig nå,og krever ikke at jeg er med i leken hele tiden lenger. Men litt felleslek blir det jo selvfølgelig for det,hun har leketelt i stua hjemme,og det er kjempegøy å leke inni :-) Hun får prøve seg på å tegne litt,får det ikke helt til enda,men øvelse gjør mester :-) Det neste blir vel maling :-) Og hun elsker å se på når jeg lager mat (og helst smake på :-D)

Skrevet

Sønnen min er 14månder,vi bor alene så du kan tro vi har mye tid sammen.

Vi bruker å ta en tur ut om dagen for å se litt,også leker vi litt ute i gården våres.

Ellers når vi er inne er jeg påpasselig at jeg leker med han dersom han blir rastløs eller bare søker kontakt.Han er flink til å leke selv også så der er jeg vel litt heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...