Hææ? Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 ...hvordan går jeg frem?Noen som vil dele sine erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Prøv å ligge i ett annet rom (hvis du ammer om natten).
selfangerkjerringa Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Hvor mye ammer du pr idag, og hvor gammelt er barnet?
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 hvorgammel er babyen? Hvor mye ammer du nå? Ammer du om natten?
Hææ? Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Hun er ca 8 mnd.Nå ammer jeg morgen og kveld,og en gang midt på dagen.Ellers får hun frokost,lunsj,middag og kveldsmat,og drikker vann til alle måltidene.Tenkte å satse på å slutte helt når hun er ca 9 mnd.
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 dytt Dette lurer jeg og på
ukjent Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Slutta å amme da gutten var 9mnd! Her er hva jeg gjorde: Jeg byttet helt enkelt ut et og et måltid med mme-flaske. Det letteste å kutte er måltidet på dagen. Gi mme på flaske i stedenfor pupp i et par dager, når det går bra for deg og barnet kutter du ut neste måltid eks morgen osv. Jeg brukte ca 3-4 uker på å avvenne han helt. Avvenningen gikk veldig greit både for han og meg. Når en ammer så lite som 3 ganger pr dag er det ofte ikke noe problem å kutte ut med tanke på melkespreng. Etter at jeg hadde kutta ut alle puppemåltidene måtte jeg amme han 2-3 ganger pga melkespreng før jeg klarte å slutte helt, men det var da flere dagers mellomrom. Drøy det gjerne så lenge du kan før du ammer. Jeg ga han minste mengde mme ,110 ml til hvert måltid(hipp mme). Etterhvert kan du også redusere bruken av mme gradvis, eks gutten min er nå 11 mnd og får bare flaske om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå