Gå til innhold

Skal dere til jordmor eller til lege på første kontroll?


Randine + 2 små

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid var jeg til jordmora rundt uke 8. Vurderer å gå til legen først nå. Trenger å snakke litt om mulighet for å kanskje få en form for sykemelding. Er utrolig kvalm, og det fungerer dårlig sammen med jobben som lærer. Hvis jeg tar første kontrollen til legen, må jeg likevel til jormora rundt uke 8-10, eller er ikke det nødvendig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært hos jordmor jeg.. har kun vært hos legen min jeg.. er vel ikke så stor forskjell på det, annet enn at leger gir ofte ut sykemeldinger da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe poeng i å snakke med jormora her, for jeg skal flytte om 1,5 mnd, og da blir det jo ny jordmor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til gynekolog til første kontroll pga SA sist svangerskap, men ellers hadde jeg tatt første kontroll hos fastlegen min. Uansett i uke 9.

Så skal jeg til jordmor i uke 12, men det blir så tidlig fordi hun skulle på sommerferie. Tror det kan gå helt fint at du går til legen først (det ville jeg gjort om jeg var i din situasjon i alle fall), og så går du til jordmor etter at du har flyttet. Hvis du trenger hjelp i mellomtiden kan du jo snakke med legen din!

 

Lykke til, håper kvalmen gir seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar første kontroll hos legen min. Da tar hun en GU for å se om alt ser bra ut (tror ikke jordmor gjør det?). Ellers er det helt opp til deg hvem du går til. I mitt første svangerskap gikk jeg ca annenhver gang til hver, mens jeg gikk bare til jordmor forrige gang (bortsett fra første timen). Man kan gå bare til legen også. Jeg synes det liksom er koseligere på helsestasjonen og liker meg derfor bedre hos jordmor, men tror kanskje jeg tar annenhver gang denne gangen. For jeg tror legen også har lyst til å følge med på meg...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...