MAMMA1 Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Må nesten spørre dere flergangs, som vet forskjell på rier og masrier.Selv er jeg andregangs og mener masrier var "forriene" til forrige fødsel,som ikke førte til noen åpning og modning.Men mange her inne beskriver de har de i lang tid før fødsel og vanlige rier starter..?
minah Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har ikke hatt maserier (tror jeg) men jeg tenker at det kanskje kan vaere som vanlige kynnere, bare mye sterkere... Eller tar jeg feil?
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 sist gang hadde jeg maserier i 3 uker før fødselen...regelmessige vonde tak i magen og ryggen som startet på morgenen og sluttet på kvelden...fikk ikke åpning av de,men endte med styrtfødsel når fødselen startet(hvet ikke om det var derfor men..)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 For meg kjennes det akkurat ut som de forriene du snakker om, bare at det kommer gjerne bare 1-5 stykk, og så stopper det opp igjen og kan være slik i mange uker før fødselen. Hadde første maserien min i uke 34, altså ca 4 uker siden. Kan gå mange dager uten noen maserier også, så få en maserie en dag, ingen i to dager, 3 på en dag, ingen osv. De kjennes helt ut som milde vanlige rier og ikke som kynnere, er derfor jeg skiller dem ut :-)
MAMMA1 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2007 Da regner jeg med at det kun er kynnere jeg har hatt hittil, selv om de har blitt ganske harde og vondere nå på slutten. Men de har gjort sitt til modning ihvertfall:-) For masriene er skikkelig smertefulle som riene er?
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Akkurat dette skulle jeg spørre om i dag også! Hadde ikke maserier sist (etter som jeg kan huske) men i år hadde jeg noe som kanksje var det? Et skikkelig tak bak i ryggen, nesten som en svak rie, som holdt en lang stund og som gjorde vondt. Mine kynnere har aldri gjort vondt før, så jeg må innrømme at jeg drømte om fødsel i god tid før termin da jeg kjente denne nye følelsen. Flere som kan forklare maserier litt?
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Nja. Altså, dette er jo så individuelt som man kan få det regner jeg med. Helt i starten på mine to andre fødsler, eller den sist ei hvertfall, så har de første riene ikke vært SÅ vonde liksom. Har kjent dem ja, måtte puste litt på dem og det har ikke vært noe godt, men det har helelr ikke vært slik som riene blir litt ut i fødselen (hos meg). Utrolig vanskelig å forklare noe så subjektivt og uforklarlig som rier og maserier, hehe...
Regnbuemor til 2 Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Sist gang hadde jeg masrier en hel natt. De var vonde og regelmessige, så jeg trodde det var rier. Ringte føden, de sa de trodde det var masrier for de var for korte, og jeg kunne prate meg gjennom de. Drittkjerring tenkte jeg, detta er vondt. Dro på føden, og der ga det seg. Ingen tegn til fødsel. Hadde 2cm åpning men det hadde jeg hatt før denne natten. Så to dager etter kom det igjen. Helt likt, og jeg tenkte" å nei, ikke nå igjen". Jeg var på overtid, og var sliten. Men de tok seg opp ja. Ble vondere, og lengre. Og veldig regelmesige. I natt hadde jeg rier igjen. De sitter mer i ryggen enn kynnere (hos meg da). De er uregelmessige og ikke mega vonde. Og så stopper de plutelig. Jeg hadde vel en ca 10 stk på to timer. I forkant av dette som skjedde i natt, hadde jeg forresten diaree, sånn ala han i dum dummere...
oktoberjentene;) Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 blir magen hard under masrier??? eller er det bare kynnere?? hadde premature rier i helgen, som ikke var vonde, men harde nok i følge legen til at jeg måtte få en tablett, bricanyl eller noe slik for å roe det ned.... det hjalp godt..... men nå har jeg hatt mye vondt i magen.. spesielt om natten... men magen blir ikke hard.. hm..... kan det være masrier kanskje?? ikke lett for dere å vite, men spør likevel jeg ;o) uke 31+3 forresten...
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har også masse av disse maseriene, kan være skikkelig vonde, tar seg opp etterhvert i styrke, kan komme hvert 5 minutt, men etter 2-3 timer, så gir de seg bare. Har også murringer nederst i magen og vonde tak i ryggen, men litt milde rier, sånn som de ofte starter når det virkelig begynner. Ganske slitsomt egentlig, hadde ikke sånne med førstemann, så denne gangen føler jeg nesten at det er som å være førstegangsfødende, fordi disse maseriene lurer meg til å tro at noe begynner å skje. Har hatt disse maseriene fra uke 33-34, og er nå 38+3, ganske lei av det tullet..
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Ikke lett å forklare subjektive opplevelser, nei :-) Vel, ingen fødsel på gang - det kan jeg konstantere - og alt annet blir vel sikkert spekulasjoner de nærmeste ukene. I min favør :-)
MAMMA1 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2007 Det høres nesten ut som jeg har/har hatt disse masriene en stund, kommer nå i ordentlige tak, vondt nederst i magen, pulserer og trykker skikkelige i både enden og skjeden.Får håpe de fører til ordentlig rier snart nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå