Gå til innhold

Ferietips til søskenflokk med stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en nydelig storesøster til mine to barn på to og et halvt og 7 mnd.

Hun er 10 år og enebarn. Ei ordentlig god jente, men som er vokst opp med voksne som slipper alt for å aktivisere/underholde henne når vi møtes. ( Jada jeg også var med på det før jeg fikk egne barn.)

Jeg vil denne jenta alt godt, men ser nå at vi kan få et praktsik problem i forhold til ferier..

Hennes far og jeg har jo hendene fulle med de små nå, samtidig som eldste jenta krever en annen form for samvær.

Hun er ikke spes intr i småbarn generelt.

Hvordan finner vi en ferieform som passer alle, men som ikke sliter oss ut?

Kan legge til at eldste jenta er hos oss i alle ferier i året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at hun er stedatteren min og at hun bor på en annen kant av landet. Det er derfor det er "fest/underholdning fra morgen til kveld" når hun først er her. ( Mye å ta igjen)

Skrevet

Hos oss er søskenflokken 12,5 år, 9 år, 3 år og 15 mnd. De to eldste er mine bonusbarn. Vi har leid en hytte på Husøy rett utenfor Tønsberg i en uke. Vannkanten er 50 meter fra huset. Stor hage. Så her kan de store sparke fotball og de små kan krabbe rundt og dille. Alle kan bade uansett alder, det er både strand og brygge man kan hoppe fra for de eldre. Alle kan fiske krabber. Det er en liten plastbåt tilgjengelig som de store kan kjøre med sammen med en voksen. Alle kan dra inn til Tønsberg og spise pizza ved behov. En annen uke i sommer skal vi bo på Haukelisæter Turistforeningshytte. Komme til ferdig dekket matbord, gå turer rundt i området. Kanskje vi deler oss noen timer på dagen, så de store kan få litt andre turer enn de små, men vi sees jo om morgenen og hele ettermiddagen og har en følelse av å være sammen. I høstferien skal vi alle en tur til Syden, det er jo også morsomt både for den på 15 mnd og den på 12,5 år. Vi føler ikke det er noe problem med aldersforskjellen.

Skrevet

Moren min leier ut en hytte i Strømstad i sverige. Der er det sikker mange som leier ut også. Deilig med lang-grunn strand ved en campingplass i nærheten med masse lekeapparater og greier. Det som er litt fint med at det er en camingplass er i nærheten er at der finner man alltid jevnaldrende barn å leke med. Så selv om jeg ikke er glad i camping er det ok å ha hytte i nærheten av campingplass. Minigolf og greier. Svensk skjærgård er flott:) Og man kjører ned til Gøteborg og Liseberg på under to timer. Da går det ann å ta dagstur om det skulle være overskyet.

Bare et tips:)

Skrevet

Takk for flotte ferietips! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...