*rugekassa* Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Er 8 dager på overtid... holder på å bli gal og er veldig sliten... Har gått med kraftige kynnere og mye vondt i over 14 dager... regelmessige hver 7-10 min som kan holde på i mange timer... så stopper det bare opp..... Vet at ikke lakserolje er anbefalt da det kan gi styrtfødsel.... jeg har to fødsler bak meg og har brukt et døgn på hver av dem fra riene har vært kraftige med 3-5 min mellomrom.... så det kan vel ikke gå så fort nå heller..? Har noen av dere erfaring med lakserolje?? Hvor mye bør man ta???? Tenker å være litt forsiktig.......:-) Jordmor har bekreftet at alt er modent, mykt og fint.. mormunn er avflatet og ytre mormunn har 1 cm åpning........ men det har den vært i to uker.........
Sluffsa Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Har prøvd det da jeg var en uke på overtid, tok dobbel dose, men det funket ikke, ble bare dårlig i magen, så jeg annbefaler det ikke. Men prøv klyster isteden, har hørt mye om det og at det funker, og klyster er jo vanlig og få i forbindelse med fødsel uansett:) Andre ting er jo sex og akupungtur:)
MinteMorKine Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 jeg prøve lakserolje forje uke aner ikke hva dosen er jeg, men tok et parslurker:P endte opp med kvalme,kaldsvetting også kasta jeg opp alt igjen.. vil heller ikke si at det ikke funker for tanta mi tok det når hun var gravid, satt nesten helenatta på do og dro på sykehuset på morningen med masse kynnere og gutten hennes kom et par timer etter det igjen det var hennes 3unge. uansett så lykke til
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 har funket på alle jeg kjenner utenom meg...vi spurte på apoteket og de sa 2 spiseskje'er...(2004)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 IKKE BRUK DET! Var på omvisning på st.olavs i trondheim, og jordmora tok opp dette med lakserolje som fødselsstimulerende. Hun hadde (samme uka) hatt inne en pasient som i tillegg til rier hadde sterke tarm-kramper pga. lakseroljen, og det er visst ikke uvanlig! Som hun sa, "rier er vondt nok i seg selv, dere trenger ikke tarm-kramper i tillegg!".
Legekjærringa Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Har ingen erfaring, men hørt av flere jordmødre at det IKKE anbefales. Hvorfor utsette seg for mer smerte (tarmsmerter i tillegg) og man trenger ikke å være sår i rompa i tillegg når man skal føde...for man utsetter seg jo frivillig for en skikkelig diaré!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har prøvet, det hjalp ikke!!! -men vi fikk en eksta Ul, da babyen ikke rørte sig hele dagen!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 har brukt d på 3 av mine å d funka hver gang men vi er vel forskjellige...
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 det kan være skadelig for babyen.. dere må ikkek finne på å bruke det!!! man fjerner alt som er i magen og tarmen, babynen får ingen næring eller andre ting som den trenger fra mammaen sin!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 på apoteket sa di d var helt ufarlig for barnet....di hadde vel ikke selgt d til gravide visst d var farlig da vel...
Ikkelektuell Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Det der er tull. Hvis mamma ikke har mat i magen tar babyen næring fra lagrene hennes. En annen ting er jo hva som egentlig er vitsen med å bruke lakserolje. "Nå er jeg jammen lei av å være gravid, så lei at siden jeg alt har gått slik i førti uker så KLARER jeg bare ikke tre dager til. Hva gjør jeg? Hmm...jo, jeg påfører meg selv diaré! DET gjør nok alt så mye bedre."
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 jm gav meg klar beskjed om at dette kunne skade barnet.. det får da bli deres valg om dere vil gjøre det. jeg er vertfall ikke villig til å ta sjansen på at barnet mitt ikke skal ha det bra, bare fordi jeg ikke kan vente noen dager!! er ikke sikker på om det hjelper engang!! er det virkelig verdt å prøve???
Ikkelektuell Skrevet 22. mai 2007 #14 Skrevet 22. mai 2007 Leste du hele innlegget mitt, egentlig? JEG har ikke tenkt å ta noe lakserolje, det skjønner jeg som sagt ikke vitsen med. Mulig at det er skadelig for barnet, hva vet jeg - men ikke på grunn av at mammas tarm er tom.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 22. mai 2007 #15 Skrevet 22. mai 2007 ja leste hele innlegget ditt, var ikke ment mot deg.. jeg bare sier det til de som spørr og det er flere her inne som vil prøve det! det må de gjøre som de vil, men syntes de bør vite at vertfall noe mener dette kan være skadelig. jeg er vertfall gla jm sa det til meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå