Gå til innhold

Endelig skal vi få svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere har lege misstanke om tvillinger. Så nå har jeg fådt time til tidlig UL på fredag..JIPPI!

Er da 15+4..Noen som vet om man kan se kjønn så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oioioi spennende!! vi fikk vite kjønn alt i uke tolv vi...venter gutt da..lettere å se klart kanskje...men...venter du to så blir d no verre å se klarta da... :) uansett tror jeg ikke noen tør gå ut me noen "garantier" så tidlig men...vi så det faktisk selv og vi....

Skrevet

Ja det blir spennende.. Vil bare vite jeg, så jeg har noe å forholde meg til. Er jo en del ting som skal på plass om det er en "ekstra" der inne:-)

Målte symfyse målet i dag til 20 cm, og det tilsvarer uke 22-23 på den røde streken på kurven.. Så det er litt i høyeste laget ja:-)

Tror nok ikke jeg blir å spørre om kjønn om det ikke er 2, da venter jeg heller til ordinær UL..

Skrevet

oi!! du e såpassa ja hehe... :) du m du å jo gi en lyd når du vet mer!!!!! lykke til!

Skrevet

du? hvordan møler man symfysemål?har enda ikke blitt målt jeg...er i uke 20....vært på ul hos jordmor..men ble ikke målt...kan jeg prøve selv? bare for å se?

Skrevet

Symfysemålet måles fra skambenet og opp til der livmoren slutter. Hvis du er ca20 uker, vil du nok kjenne livmorslutten rundt navlen, kanskje litt lengre opp... du kjenner den ganske tydelig når du ligger, ihvertfall hvis du ikke har "så mye ekstra". Kjennes ut som en ruglete kant =)

Skrevet

Har målt det selv ja..Er jo 3 gangs så vet jo hvordan det gjøres.. Måles fra skammbentet, det benet som du kjenner der du har håret på "musa". måles fra der benet slutter rett før der magen begynner (bruk en sånn mykt målbånd). Så måler du til toppen av livmoren. Kjenn deg bare oppover til du kjenner hvor livmoren slutter. kjennes liksom ut som den skråner inn der. ble en rotete forklaring, men håper du skjønner:-)

Skrevet

Glemte å si at det er best å kjenne når du ligger helt flatt som sauen sier. Min slutter rett over navelen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...