Gå til innhold

Lagring av navlestrengsblod?


beibiboom

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn fra juliklubben for å høre hva dere tenker om dette? Noen som skal gjøre det? Hvilket selskap bruker dere i såfall? takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg var veldig interesert i dette i førsten av graviditeten å prøvde å sjekke opp forskjellige sellskaper. Det virker derimot som at dette enn så lenge er et noe useriøst marked, med ikke utdannet personal? Cryo-Save som annonserer hyppig har jeg hørt at de allerede har noen rettsaker på seg.

Jeg har dessuten en bekjent som jobber i kreftforeningen og forsker på stamceller, og hun mener at dette per idag er veldig lite sannsynlig at mann får bruk for.

Det kreves som regel mye mer stamcelleblod enn det man kan få ut av navelstrengen for å kunne bruke det som transplatasjonsgrunnlag.

og helt ærlig? hvor stor er risikoen for at barnet ditt har bruk for stamceller de første årene?

Hvis barnet har en genetisk feil, så går det uansett ikke å bruke dess egne celler, for da har jo de samme feilen...

Hvis dere har sykdommer i familien, eller av noen grunn er ekstra utsatt for risikoen at dere trenger stamcceller, så er dette noen staten faktisk koster hvis de mener det nødvendig.

 

Fikk akkurat en meld. nå fra enn venninne som sier at det står en repotasje om dette i seneste gravid.......løp å kjøp....så kansje vi får et mer utfyllende svar derfra?

 

Ble litt rotete dette, men jeg har altså bestemt meg for å ikke gjøre dette, men vi får se om nye Gravid får meg på andre tanker.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på dette forrige gang, men fant ut at ikke er bra nok ennå. Virket som en kampanje mest for å tjene penger, ikke for nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Vi har bestemt oss for å lagre stamcellene fra navlestrengsblodet, via Cryo-save. Vi gjør dette fordi det for tiden forskes mye på bruk av stamceller, og at det kanskje i fremtiden åpner for flere behandlingsmuligheter enn det finnes idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Jeg tenkte på nettopp det du over meg her argumenterer med, men etter å ha sjekket opp litt selv, hørt fra andre og lest gravid-bladet synes jeg ikke aktørene virker seriøse nok. Så vi dropper det. men takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...