Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 7 uker, hun legger seg mellom ti og elve på kvelden.Er oppe igjen i 3-4 tida og får mat og sover så til ca 7 igjen.

Kunne tenkt meg å prøve å få lagt henne før om kvelden, noen som har noen tips om hvordan jeg skal begynne å venne hende til det? eller er det for tidlig å begynne med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å begynne med mer leggerutiner nå, babyen min er 6 uker gammel.

I går kveld begynte jeg i åttetiden, etter at storesøster var lagt. Da dempet jeg lyset i stuen, og ga ham mat. Etterpå bar jeg ham litt rundt slik at han skulle få rape godt, og så la jeg ham i vuggen sin. Lot ham sovne der. Og så bar jeg ham opp på soverom når vi la oss.

Dette har jeg tenkt å fortsette med, og begynne å bade ham om kvelden snart også. Og så håper jeg å få lagt ham litt tidligere etterhvert, og i sprinkelsengen på soverommet i stedet for i vuggen. Men må ta det litt etter hvert, siden vi har soverom i en annen etasje. Hvis han ligger og gråter mye der, vekker han storesøster :0(

Vet om mange som har god erfaring med å innføre leggerutiner på dette stadiet. Tror mange babyer blir overtrøtte og grinete på kvelden hvis de er oppe for lenge...

Skrevet

Så bra at noen er inne og snakker om rutiner på så små babyer...har liksom hatt en følelse at folk ikke får rutiner før i 3 mnd alder....

Min baby er 4 uker i dag. Ikke så mye rutine enda, men føler de siste 5 nettene har vært ganske like, med legging i 23-00 tiden. Håper vi kan stadig forkorte kveldene hennes og ende opp med legging i 20 tiden etterhvert. Tror det er noe med å legge de i sengen på litt kjølig og mørkt soverom...men foreløpig ser jeg ikke helt at hun skal sovne der av seg selv. Må nok bære/vugge henne i søvn i stua e.l og legge henne opp når hun har sovnet.

Har også problem med at storebror blir forstyrret hvis hun skal gråte mye på soverommet...

Skrevet

Æ har en sønn på 7 uke ( i mårra) som æ har hatt leggerutine på i et par uke no. Når kl e ca 19 lage vi tell badevann å bade han, nokka han elske å gjøre..bruke god tid å prate masse me han da. Så får han mat å når kl e ca 20 så lægg æ han i sænga si på soverommet. Dær ligg han å pludre litt for sæ sjøl før han sovne i 2030 tia...Æ mene det e viktig me rutina fra starten av, men dær kan man jo strides..hehe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...