Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ei jente på 7 uker, hun legger seg mellom ti og elve på kvelden.Er oppe igjen i 3-4 tida og får mat og sover så til ca 7 igjen. Kunne tenkt meg å prøve å få lagt henne før om kvelden, noen som har noen tips om hvordan jeg skal begynne å venne hende til det? eller er det for tidlig å begynne med det?
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har tenkt å begynne med mer leggerutiner nå, babyen min er 6 uker gammel. I går kveld begynte jeg i åttetiden, etter at storesøster var lagt. Da dempet jeg lyset i stuen, og ga ham mat. Etterpå bar jeg ham litt rundt slik at han skulle få rape godt, og så la jeg ham i vuggen sin. Lot ham sovne der. Og så bar jeg ham opp på soverom når vi la oss. Dette har jeg tenkt å fortsette med, og begynne å bade ham om kvelden snart også. Og så håper jeg å få lagt ham litt tidligere etterhvert, og i sprinkelsengen på soverommet i stedet for i vuggen. Men må ta det litt etter hvert, siden vi har soverom i en annen etasje. Hvis han ligger og gråter mye der, vekker han storesøster :0( Vet om mange som har god erfaring med å innføre leggerutiner på dette stadiet. Tror mange babyer blir overtrøtte og grinete på kvelden hvis de er oppe for lenge...
Mor-Marthe Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Så bra at noen er inne og snakker om rutiner på så små babyer...har liksom hatt en følelse at folk ikke får rutiner før i 3 mnd alder.... Min baby er 4 uker i dag. Ikke så mye rutine enda, men føler de siste 5 nettene har vært ganske like, med legging i 23-00 tiden. Håper vi kan stadig forkorte kveldene hennes og ende opp med legging i 20 tiden etterhvert. Tror det er noe med å legge de i sengen på litt kjølig og mørkt soverom...men foreløpig ser jeg ikke helt at hun skal sovne der av seg selv. Må nok bære/vugge henne i søvn i stua e.l og legge henne opp når hun har sovnet. Har også problem med at storebror blir forstyrret hvis hun skal gråte mye på soverommet...
Elinemor1 Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Æ har en sønn på 7 uke ( i mårra) som æ har hatt leggerutine på i et par uke no. Når kl e ca 19 lage vi tell badevann å bade han, nokka han elske å gjøre..bruke god tid å prate masse me han da. Så får han mat å når kl e ca 20 så lægg æ han i sænga si på soverommet. Dær ligg han å pludre litt for sæ sjøl før han sovne i 2030 tia...Æ mene det e viktig me rutina fra starten av, men dær kan man jo strides..hehe ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå