Gjest Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Var hos legen idag og hun sa at hodet hadde festet seg. Er 35uker. Når festet det seg hos dere? noen som vet hva som er normalt?
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Eg føler ikkje at hovudet er festa, men skal til legen i morgon og då får eg vel vite det (er 37+0 i dag). Hos svigerinna mi festa det seg ikkje i det heile, det er ikkje nødvendig at det festar seg (og fødselen treng ikkje ta lengre tid sjølv om hovudet ikkje er festa)
VinterSol+2 Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 jeg lurer på om hodet holder på å feste seg nå, for har fått litt problemer på do (er som om noen har slutt knute på tråden(e) om du forstår.. hehe) og det stikker nedover mot underlivet. Sist jeg var på kontroll hadde ikke hodet festet seg, men hun lå godt nedi. Var på¨kontroll hos legen i dag, men han sjekket ikke. er i 35. uke
Mirakelungen Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 i fulgåtte uker 31 (uke 32) etter bims regninger) festet hodet seg.
@nita+Sebastian Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Hos meg festet det seg i løpet av uke 31 )
♥ McQueen♥ Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Kan man kjenne selv om hodet har festet seg?? Hvordan kan man kjenne det i tilfelle???
-spent- Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Var hos legen for ei uke siden (uke 37), da hadde hodet festet seg helt nesten. Vet ikke om jeg merka at det festa seg. Har hatt litt stikkinger, men ikke noe sånn veldig. Så tror liksom ikke det var det heller.
Lille smurf Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 I uke 32. og pga masse kynnere i tillegg fikk jeg beskjed om å holde meg i ro så han ikke kom for tidlig. Vet ikke når det er "vanlig" at det fester seg, men det fester seg ofte tidligere på 1.gangs enn de som har født før.
Prinsesse 22.07.07 Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har født tre ganger før og ingen av gangene har hodet festet seg. Regner med at det ikke gjør det nå heller.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Er vel store variasjoner for når hodet fester seg, men det fester seg ofte tidligere hos førstegangsfødende fordi muskulaturen da er strammere. Jenta vår festet seg rundt uke 32, merket det tydelig fordi jeg har hatt kraftige bekkenløsningssmerter og kunne ikke gå, men da hun festet seg bidro dette til å stabilisere bekkenet mitt - og jeg ble MYE bedre. Merket det også fordi bevegelsene hennes plutselig var på de samme stedene - det var tydelig at hun lå i en bestemt stilling - ryggen og rompa til venstre og beina ut til høyre/ innimellom opp i ribbeina mine. Rompa beveger seg frem og tilbake som en bølge over magen . Utrolig fascinerende syn!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Hodet hadde ikkje festa sæ for 14 dager sia.. Trur ikkje det har gjort det nu heller, ska på kontroll i dag.. På flergangsfødende kan te ta lengre tid med at hodet fester sæ.. Feks. på bekkensvømminga va det to som hadde termin på samme dag, en va førstegangsfødende og den andre skulle bli mor for 4. gang, på f.gangsfødende hadde hodet festa sæ halveis i sv.skapet, på den andre hadde ikkje hodet festa sæ uka før termin..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Unnskyld at jeg spør, men hva er så viktig med at hodet fester seg?
Nennan&Theo Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Til anonym! Jeg har det akkurat sånn! Hodet er ned (bekreftet av legen) han ligger med rompa ut venster og bena kikker ut på høyre. Man kan se rompa bølge frem over magen, veldig fascinerende ja! Men har du født? jeg lurer på om babyen din var en stjernekikker el ikke? Jeg var det og mamma slet veldig for å få meg ut... Ønsker ikke det gitt! Tenkte kanske om de ligger på samme måte å du har født så kunde jeg kanskje få et lite hint om du skjønner... ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #14 Skrevet 22. mai 2007 Nennan: Jeg har ikke født enda, nei, fortsatt noen dager igjen til termin. Ifølge flere jordmødre, er det visstnok mest vanlig at babyen ligger med ryggen til venstre og beina til høyre, så leiet i seg selv er vel ikke noe klart tegn på at babyen din blir en stjernekikker. Det kommer vel mer an på hvordan babyen snur seg underveis i fødselskanalen når han/hun er på vei ut. Lykke til med fødselen uansett! Det går helt sikkert bra! Anonym: Det er viktig å vite om hodet er festet før fødselen, spesielt dersom fødselen starter med vannavgang. Dersom hodet ikke er festet er det en risiko for at vannet kan dra med seg navlesnoren ned i fødselskanalen, og dermed komme i klem, og dermed redusere O2-tilførselen til barnet. Noen får beskjed om å legge seg ned dersom vannet går og hodet ikke har festet seg, og bli liggende - enten til ambulanse kommer eller at man ligger i baksetet i bilen på vei til sykehuset. Ellers har det vel ikke så mye å si om hodet har festet seg eller ikke.. Bortsett fra at barnet jo kan snu seg dersom hodet ikke er festet, og da kan det jo resultere i sete- eller tverrleie.
Nennan&Theo Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 Takk for svar! ;o) Ser frem til din fødselshistorie og håper alt gått bra! Har også hørt at det er vanlig at de ligger med ryggen til venstre, og jeg er gla om min baby har "valgt" et vanlig mønster! Vil ikke ha noen drama fødsel som min mamma hadde.... ;o) Jeg håper på det beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå