Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Min mann har ett barn fra før, og ønsker at bidragsfogden skal ha ansvaret når vi skal være med å dele på utgiftene til barnets konfirmasjon. Er det noen som har erfaring med dette? Hvordan gjøres det, og er det evt fastsatt egne satser? ( på feks konfirmantens klær, selve selskapet...). Noen som vet om vi må være med og spleise på mors selskap, dersom vi ønsker å ha eget selskap for konfirmanten her hos oss, men vår familie?
store venn Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Her hadde du ikke fått noe svar..dette lurer jeg også på..Mener på at jeg har lest en vei at man kan søke om midler en plass når foreldrene er skilt.Noen som vet noe mer? ellers synes det er synd om det er så ille at dere må lage eget selskap..det kan da ikke være det konfirmanten ønsker!!?? husk at det er hennes dag! Vil forøvrig anta at det kun er selve selskapet og maten man skal dele utgiften på..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Jeg ville ha syns det hadde vært naturlig å dele 50-50 på utgiftene til selve selskapet (dvs. maten, leie av lokalet), dog innenfor rimelighetens grenser. Et koselig, men nøkternt selskap der man verken er for gnien eller for overdådig, må kunne være rimelig å dele på. Men som sagt, ville ha undersøkt litt på forhånd selv hva det koster rundt omkring, slik at man har en viss anelse om kostnadsnivået. Ellers kan jo biomor gå over alle støvleskaft når det gjelder utgifter, dersom man ikke har satt noen betingelser annet enn 50-50 deling. Har nettopp selv avholdt konfirmasjon. Dersom barnefar hadde levd ville jeg forventet at han hadde dekket halvparten av utgiftene. Fordi vi verken har plass eller så stor omgangskrets å spørre, valgte jeg å "sette bort" hele selskapet, dvs. fikk gratis leie av lokalet mot at vi selvsagt bestilte en av menyen restauranten hadde å tilby. Kaker bakte vi selv. For gjester og vertskap tilsammen 25 - 40 stk, får de fleste et greit konf.selskap for 8000 - 14000. For de som har anledning, plass og overskudd til å arrangere alt selv, vet jeg de har klart å få presset utgiftene til selskapet ned i 5000 - 6000 uten å være gnien. Personlig synes jeg det virker sært å skulle ha 2 selskap når ungen konfirmerer seg. Men det er klart, er forholdene svært dårlig foreldrene i mellom, så må man vel kanskje velge den løsningen. Ellers ser jeg ikke i vegen for at de voksne må kunne klare å heve seg over evt. konflikter og skal man dele, så må jo begge parter få lov å komme med sine gjester man ønsker å ha med i samme selskap. Har som sagt selv nettopp arrangert konfirmasjon, der tre konfirmanter slo seg sammen til samme selskap pga samme slekt på den ene siden. De gjester vi alle hadde felles delte vi utgiftene på 3. "Egne" gjester som de andre ikke hadde kommet til å bedt inn dersom vi ikke hadde slått sammen selskapet, ble belastet på den enkelte. Og ser ikke noe i vegen for at skilte foreldre kan gjøre det på samme måte. Fordrer selvsagt at man må kunne samarbeide litt, men det burde kunne la seg gjøre hvis alle parter legger godviljen til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå