1mamma Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Hjelp.. tenger stoooooor hjelp Min kjære og jeg har funnet ut at til neste vil vi gifte oss... valget er mitt å sitte dato men alle datoer som har betydning for oss faller ikke på en lørsdag.og siden vi skal gifte oss i kirken er jo lørdag den dagen vi må gift oss.. hvordan bestemte dere dere for bryllupsdato?? hadde vært greit men noe tips.. beklager at det ble så lang
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Vi valgte ut i fra en årstid hvor det var stabilt vær; derfor endte vi på august. For å sikre at flest mulig er hjemme fra ferier o.l valgte vil sendt i mnd. Altså 30. august
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Oi, her var det mye skrivefeil! Altså, vi valgte sent i måneden! heheh
navano Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 det er fullt mulig å gifte seg i kirken på en fredag også. hjelper det noe med datoene? Har vært ibryllup hvor det var på en fredag.
Arb.ledig husmor Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Vi har valgt den 09.08.08, for den 09.08.80 ble eg døpt, og skal gifte oss i samme kirke som jeg ble døpt i. Foreldrene mine er også gift i denne kirka, men den 14.aug. Men nå ser det kanskje ut til at vi må endre dato og kirke, for vi finner ikke lokale
Alba44 Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Vi valgte april fordi været er oftest stabilt her da, ikke for varmt( har svettet i sommerbryllup før..) og våren nærmer seg med stormsprang. Liker april veldig godt! Dessuten var vi prøvere da vi bestemte dato og ville gjerne gifte oss før barnet kom, så ville ikke vente senere på året. Nå er vi godt gift, og opplevde flere fordeler med å ikke velge i høysesongen.
jente,jente, ? Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 vi gifter oss 23. juni.. Mye fordi den 25 juni har vi vært sammen i 4 år, og fordi det er st. hans aften.. Romantisk dag syns vi
grå :) Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 tok mamma og pappa sin vi. hadde en drøss å velge mellom i den måneden, men kun den som falt på en lørdag
Leddgikt Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Vi ville gifte oss om sommeren, og tenkte på når det ville passe best på flere måter... Det er lurt å bestemme dato i god tid, kanskje et år i forveien, hvis dere skal ha det i et populært selskapslokale... Men hvis dere vil gifte dere snart, så bare kjør på, så klart... :-) Du kan tenke: Når er det _finest_ der dere vil ha bryllupet? (Alt etter som dere vil ha det grønt/ha blomster/modne kornåkre/høstfarger/snø..?) Når er været stabilt? (Selvfølgelig helt umulig å vite.. Vi valgte rundt skolestart, for da pleier det jo å være fint... Og dagen opprant med nydelig solskinn og deilig varme, men to dager før hadde vi orkan med strømbrudd og trær som falt over garasjer osv.. Men hvis dere ikke får fint vær, husk at regn i sløret visstnok bringer lykke...) ...Tenk på hvor vil dere ha dette, og når har de ledig plass? Når er det ledig i kirken? Er det en dato som vil være enklere for dere å huske enn andre? (F.eks. 07.07.07 (sikkert opptatt overalt allerede...) eller 18.8...) Når er det jordbærsesong (hvis dere vil ha verdens beste norske jordbær til dessert)? osv. Når er _ikke_ alle gjestene på ferie? Evt. når har alle de langveisfarende gjestene fri til å reise i bryllupet deres? Ei jeg kjenner ville gifte seg om vinteren fordi hun da kunne ha en vakker càpe (eller hvordan det nå skrives) over brudekjolen... Vil dere på bryllupsreise rett etterpå? (Anbefales på det sterkeste!!! Vi hadde bare råd til billig hopp-på-tur til ei gresk øy, reiste dagen etter bryllupet, overlot rydding og styr til familien... Utrolig deilig å komme seg vekk og slappe helt av bare oss to i et par uker...) Når kan dere i så fall tenke dere å reise? Det er mange ting dere kan bruke for å bestemme dato. Finn noen aktuelle datoer, ring litt rundt og diskutér litt hva som betyr noe for dere.. Husk det er deres dag, og den blir sikkert flott uansett hva datoen heter... :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå