Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Pappaen har ikke betalt ferie i år for han har nettopp fått ny jobb, men så skal han likevel ta noen friuker for å være med kjæresten eller noe sånt. Er det ikke da en selvfølge at han skal kunne ta fri for å være med ungen sin også?! Han var nemlig ikke særlig begeistret for dette, men kan han ha fri og reise med kjæresten kan han vel godt ha barnet litt også synes jeg.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Kan ikke han ha barnet OG være med kjæresten sin? Det er jo det alle normale folk gjør. Det er ingen som har barn hovedomsorgen (full tid tenker jeg på da) som mener at det er slitsom og JOBB å ha barnet sitt. Ferie eller ikke ferie. Du verden så mange som er overarbeidet da.. Nei, du kan godt si at han bør kunne ha barnet selv om han skal ha fri noen uker med kjæresten. Ja, hvis du ikke var sammen med en fyr som jeg var. Han var sykemeldt ca et år, hadde ferie og pappaperm etterpå. og etter et vi hadde vært på bilferie og feriert med hans søster i ca 2 uker så mente han helt seriøst at jeg skulle dra hjem til min hjemplass å være der med barnet i HANS PAPPAPERM. Fordi nå trengte han ferie! Snakk om å mangle noe vesentlig...
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Huffda.. skulle være anonym.. Jaja. Og du? Om ham mener at han ikke kan ha barnet OG være med kjæresten så kan du glatt begynne å stramme inn på samværet (når dette skal være) Er han hestkuk så kan du også være det. Hehe.. litt pms idag kanskje.. ;P
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 hehehe merker den pms'en ja Han skulle kanskje reise bort med henne, og da blir det vanskelig å ha med barnet siden de ikke er så kjent ennå.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Nå skal det sies at andre småbarnsforeldre planlegger feriene etter hvordan livssituasjon de er i. Jeg hadde aldri reist på ferie til en plass der det ikke egnet seg for barn. Men det er vel kanskje ikke der problemet ligger? Er det det at han reiser bort ifra deg? Hvor gammelt er barnet? Skjønner ikke at han MÅ reise så langt unna? Han kan vel feriere slik at det passer for alle?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Han inkluderer ikke barnet i livet sitt sånn i utgangspunktet og hadde vel ikke regnet med å måtte ta han med på ferie heller. Forholdet deres er ganske ferskt ennå så det passer vel ikke å ha med en liten unge. Er litt over ett år nå og ikke vant til pappaen sin.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Mitt råd er å ikke stresse med dette. Det er til syvende og sist hans tap. (Selv om du sikkert kunne trenge litt tid for deg selv.) Men kall gjerne inn til møte på familierådgivningskontor, og få til en ordentlig samværsavtale. I denne bør det tas med ordinært samvær, jule- og påskesamvær, og evt. høst- og vinterferie. Og så selvfølgelig sommerferie da. Ikke "tving" på han samvær, men forlang at han følger samværsavtalen. Dersom den blir brutt gjentatte ganger, kaller du inn til ny mekling. Det er ingen grunn til at alt skal skje på hans premisser.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Om det er noen trøst så tenker barnefar her også å ha barnefri i ferien.. For han trenger jo å koble av litt. Han mener helt seriøst at jeg ikke verken har behov for eller kan kreve å få koble av som han kaller det, uten barn.. Sånn er det å være mamma sier han bare da... Skjønner ikke at enkelte ønsker å være borte fra barna sine over flere uker, er det forskjell på mors og fars kjærlighet, eller? Ikke kjekt når man føler man må prakke ungene på fedrene, men er jo viktig at de små får være mye med pappan og ikke minst føle at pappan ønsker å være med de..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Jeg hadde ærligtalt ikke brydd meg en dritt om det om jeg var deg. Jeg hadde sett det som en kjempefordel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå