Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har hatt litt fødsels angst, men skal føde vanlig med epidural og vil gjerne høre positive ting om det:) Hvor mye hjalp det og hvordan kjentes utdrivningen ut? Andre med dårlige erfaringer får også lov å svare da..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 første gangen jeg fødte fikk jeg epidural. det var en befrielse ang smerter men riene stoppet opp og når pressriene kom var de aaaaltfor svake. ble satt på drypp og det hjalp bare en smule. bebbisen ble derfor presset ut ved at jordmor la seg på magen min for jeg klarte det ikke selv. revnet mye pga dette så denne gangen skal jeg holde meg laaangt unna epiduralen, såfremst de på føden sier jeg må... smertene skal jeg holde ut! vet om mange venninner som bare har positive erfaringer med epidural. det er vel opp til hver enkelt. lykke til iallefall! du kommer deg helskinnet gjennom, med eller uten!
millamamma Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Bare super erfaring her! Hadde så god effekt av epidural, så jeg fikk spart på kreftene. Kuttet ut epiduralen når pressriene kom, men da var jeg skikkelig klar for å ta fatt! Det holdt på i 50 min før babyen var ute. Takket være epidural hadde jeg en kjempefin fødselsopplevelse! Skal be om epidural med en gang denne gangen også! (sist prøvde jeg så mye annet som ikke hadde effekt, før jeg endte opp med epidural). Masse lykke til!
MAMMA1 Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Fødselen min halte ut i tilsammen 23t, så jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten epiduralen.Den gjorde at jeg fikk spist litt og slappet av, det var som å komme fra helvetet til himmelen..faktisk.Den stoppet opp riene litt, så jeg måtte få drypp, men jeg husker ikke om det var så ille egentlig.Man får ikke være "dopet" på epidural ved utdrivningen, men det er ikke de verste smertene da, så ikke tenk på det.Du får evnt epidural når du behøver den mest.Vil bare tilføre at jeg prøvde alt annet av smertelindring, men at kun epidural hjalp.Lykke til.
Vienn@ Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har hatt to supre erfaringer med epidural . Med førstemann prøvde jeg div andre smertelindrende først, men kom først te himmelen da epiduralen ble satt! Andre gang var ikke valget vanskelig om hva jeg skulle ha! Fungerte kjempefint på meg begge gangene, eneste er at jeg og ble satt på drypp men det blir de fleste slik som jeg har forstått. Skal snart ha nr 3 og det blir epidural denne gangen og om alt går som det skal ). Ønsker deg masse lykke til!!!
Regnbuemor til 2 Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 God erfaring her. Fikk epidural fordi jeg fikk panikk, og var utslitt. Det var som å komme til himmelen. Fødselen stoppet opp litt, men med litt drypp kom det fint igang igjen. Det ga jeg forresten blanke f i akurat da uansett. Da pressriene startet, stoppet de epiduralen, og jeg gikk kun på lystgass. Det gikk kjempefint, og tre press, ti minutter senere kom jenta vår til verden. Lykke til...
amilde 11.06 Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Har veldig fin erfaring med epidural. Tok toppen av smertene, og jeg kunne forstatt kjenne riene men mye svakere enn før. Det syntes jeg var bra. Jeg kjente pressriene godt (men de var ikke vonde) Utdrivningen gikk som en drøm. Jeg syntes overhodet ikke at det var vondt å sette den heller. Håper jeg får epidural denne gangen også. Ønsker deg masse lykke til.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har født både med og uten epidural. Og epidural er supert!! Min første fødsel var helt normal,fikk epidural og drypp for at det skulle gå raskere,og da ble det fart i sakene. Jeg kjente ikke noe som helst,men kjente allikevel at jeg skulle presse og hele den positive opplevelsen når barnet ble født. Jeg smilte på bildene under fødselen-så jeg hadde 0 smerter ;-) Fødsel nr 2 derimot,uten epidural.... Uuuuuuff!!
77modell Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har en fødsel med en uten. Nr 2 ble med epidural fordi fødselen tok lang tid å jeg var sliten. En ulempe med epidural er at riene ofte stopper opp, eller blir svakere, derfor blir folk som regel satt på drypp. Det at folk skriver at epiduralen blir stoppet under utdrivelsen er at den faktisk ikke virker da! Jeg nektet å tro det så jeg fikk "beholde " min, men JM hadde seff rett Men en har ivertfall krefter til å presse ungen ut da! Jeg kjente heller ikke smerter når de satte epiduralen.
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Epidural var som himmel for meg altså!! Hadde dødd uten den!!!!!! Anbefaler til alle...hahahahaha...
tolle Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Jeg kom til himmelen da epiduralen begynte og virke ! Tok smertene og ikke minst kortet det ned riene. Så jeg skal ha det denne gangen også. Så jeg synes det er helt fantastisk. Men som flere her sier, så har det sine negative sider også . Pressriene mine ble svakere og jeg ble til slutt satt på drypp. Da gikk det ikke lang tid før en nydelig jente kom. Snakk med jordmor, det finnes jo mange alternativer. For meg var ihvertfall epidural det riktige. Lykke til ! Og fødselen går helt sikkert kjempefint. Bare ikke få for mange forestillinger, og lukk ørene for alle historier som skal skremme.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 skal være ærlig; smertene blir borte, og det kan også riene bli. det skjedde hos meg. de måtte sette drypp for å¨få igang riene igjen, men de ble fortsatt for svake. det endte med at de forløste barnet med sugekopp. litt brutal fakta, men jeg syntes det er viktig at du vet det slik at du får vurdert pos og neg sider opp mot hverandre. lykke til
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Hva er det som er så negativt med å bli satt på drypp da, hvis dette får riene fint igang igjen?...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 At riene blir "tøffere" og ofte vondere..om mulig..
MillaMia Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 Epidural er helt fantastisk!!! Tenk å være så tilstede uten å kjenne sterke smerter! Jeg hadde ikke klart meg uten.
handygirl Skrevet 22. mai 2007 #16 Skrevet 22. mai 2007 Mange skriver det som negativt med epidural at riene stopper opp og man må bli satt på drypp. Jeg fikk ikke epidural, men måtte likevel settes på drypp pga at riene ble for svake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå