Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Av og til kjennes det ut som om hele beibien pulserer inni magen min, med ca samme hastighet som min puls.... HVa i alle dager er dette??? Noen andre som har opplevd dette??
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2007 Nei, ungen hikker som bare det, det kjenner jeg godt. Dette er helt anderledes... Og ikke så hardt som hikke. Kan ikke forklare det på annen måte enn at ungen pulserer....
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Eg synes også det kjennes litt sånn ut av og til. Men veit ikkje kva det er. Det er ikkje det same som hikkinga.
MissUnderCover Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Dette har jeg merket og, spesielt når jeg ligger på ryggen.... Kan det være en stor blodåre eller noe?
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Kan det minne om viberering/risting og varer det lenge? Med mine to andre merket jeg dette ganske ofte, spesielt førstemann og da var det vist nok fordi han tisset. Kjente nesten ut som en hund som ristet seg tørr inni magen, hehe...
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2007 Jeg trodde selv første gangen at det var min egen puls jeg kjente, men i dag var det ingen tvil,- det er ungen som "pulserer"... Merkelig fenomén...
Luans mamma Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har da hørt at dette er morkaka man kjenner...Men skal ikke si helt sikkert, altså. Det kan umulig være babyens puls, fordi deres hjerte slår jo mye raskere enn våres.
Regnbuemor til 2 Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Sånn kjenner jeg innimellom også. Blir litt redd jeg da, håper ikke det er farlig. Det er IKKE hikke (for lite bevegelse) og det er ikke tissing (varer lengre og kjennes bedre). Snodige greier....
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Eg synes eg har kjent pulsen veldig tydeleg på magen heile svangerskapet, særleg om eg ligg på rygg. Men det føles jo ut som om det er BABYEN som bevegar seg, og ikkje berre ei blodåre. Det kan jo kanskje vere morkaka som ei over her sa, at det er blodet som pulserer gjennom denne. I don't know.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Samme her!! Jeg opplevde dette for første gang i går og syns det var ganske merkelig.. Holdt på i ca 20 - 30 min. Det kjentes ut som om babyen lå med ryggen sin ut mot magen min sånn at jeg kjente at hun pustet og det beveget seg utenpå magen.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Samme her oxo!!! Haha, veldig rar følelse egentligt!! Ikke tissing eller hikke nei....men mer en pulserende følelse, og magen oxo beveger seg i små myke rytmiske "dunk" Merkeligt (Men tydeligvis vanlig)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Jeg å!! Veldig rart:) Har imidlertid ikke merket noe til hikking denne gangen..husker hikking hver kveld nesten fra forrige svangerskap.. Denne "pulseringen" er altså anderledes.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Jordmor sa at beibien gjør pusteøvelser, kanskje det er det samme?
Leetha Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 det kan være prøvepustebevegelser ja, sett det selv på ul nå i uke 38 og 40 at ryggen til baby gikk opp og ned "pulserende", og det er muligheter å se det utpå og kjenne det, spes hvis baby ligger med ryggen godt ut.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Spurte jordmor om dette, og hun sa det måtte være hikke... Men det stemmer jo ikke.Fint å vite at man ikke er helt på jordet selv da;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #17 Skrevet 21. mai 2007 Her ser jeg at beibien gjør pusteøvelser nesten hele tida!!! Har kjent hjertet også en gang, men tror det er fordi jeg har veldig lite fett på magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå