Gjest Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 hvor mye får dere av barnefaren? er d inkludert barnehage, klær, mat og all utgifter på barnet lissom? her har vi avtalt i første omgang 1200kr, men når jeg ser på det er d jo ingenting når barnet begynner i barnehage.. han kjøper kun maten til gutten selv når han har samværet. jeg som kjøper alt annet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Får 630 kr fra staten i bidrag... Betaler også maten når far har samvær.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 dere som får så lite fra staten.. hvorfor? regner de d ut i forhold til hva faren tjener? skal ikke klage ser jeg..
nickoline og supermann Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Synes også det så lite ut, men vet ikke hvordan slike ting regnes ut jeg. Hva tjener pappane når dere får 2000 kr feks. Hva får dere da evt i støtte fra staten - bostøtte, pass av barn, barnetrygd, overgangsstønad osv...?
Sjokoladetyven Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Far betaler 1250,- mnd, i tillegg betaler han hvis datteren vår trenger noe ekstra en gang i blandt. Hender vi spleiser på dyre ting.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Det må jo være det optimale... hvis man kan få til det. Hvis forholdet her går skeis så vil nok far bidra til slike ting... Men 1250 kr er jo ikke mye når man tenker på feks boligpriser. Hva koster det ene soverommet ekstra feks...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 syns ikke man skal tenke sånn altså.. hva det ene soverommet ekstra koster osv.. tenk så heldig dere er som får ha barna/barnet hos dere det meste av tiden.. tenk på far som sitter hjemme (gjerne alene).. han må jo også kjøpe bolig..og han kjøper nok også en bolig med et soverom til barna sine.. eller ligger de på samme rom når de er der? selvfølgelig syns jeg at man skal dele utgiftene man har på barna.. men jeg syns ikke man skal dele det likt jeg.. dele det etter hvem som ser barna mest.. en enslig mamma som har 1 ev 2 barn får en del i støtte.. mens en pappa som bor alene og har barnet en helg annenvher uke får jo ingenting i støtte.. han skal jo og skaffe seg bolig, bil osv..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er tildels enig med deg, men 2000 kroner er ikke mye! Nå vet jeg ikke hva man får i støtte osv da! Men tenker mest fordi boligprisene i dag er såpass høye. Skal du leie får du ikke noe under 5000. Jeg har 12000 utbetalt. Det hadde blitt trangt om jeg var alene!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 hvor mange av oss tror du det er som IKKE har råd til å kjøpe oss bolig bil etc???? ganske mange skal jeg si deg !! har 14.000 utbetalt og skal vi leie med 2 soverom her vi bor så blir det 7000+strøm...ikke mye igjen da...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #17 Skrevet 21. mai 2007 Her har Trygdekontoret reknet ut at det blir 940 for et barn, og går ned til 850 når jeg begynner i full jobb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #18 Skrevet 21. mai 2007 14 000 utbetalt? og da får du full lønn? dobbel barnetrygd?bostøtte?overgangstønad?barnebidrag? i såfall må du jo tjene ganske dårlig.. jeg jobber som førskolelærer (nytdannet) og har utbetalt 15 000 i mnd... hvis jeg hadde fått to barnetrygder og 2000 kr fra sambo ( om vi hadde gått fra hverandre) hadde jeg jo hatt 19 000 utbetalt hver mnd.. man kan jo få bostøtte og dekt en del av barnehagen.. dere kan jo ikke ha noe særlige jobber da kanskje ?
nickoline og supermann Skrevet 21. mai 2007 #19 Skrevet 21. mai 2007 Unnskyld. Jeg er ikke alene, men blir det kanskje/mest sannsynlig. Vet ikke hva jeg får i støtte. Jobber 60% natt i Helsevesenet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #20 Skrevet 21. mai 2007 jeg får 8500 utbet. i os(jobba fram tom april så må betale skatt) ....3300 i kontantstøtte... 1940 i bt og 600 i småbarnstillegg..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #24 Skrevet 21. mai 2007 for et barn? hvor gammelt er barnet? jeg får 2200, men bf tjener MYE penger, og bidrar ingenting utover det.. har det gjennom nav, ellers ville jeg ikke fått noe. han foreslo at vi kunne droppe bidraget, så kunne han betale tlf regningen min når vi flyttet fra hverandre (sto på han fra før, sånn superbillig bedrift greie) makan! mistenker han for å ha jukset litt med tallene ja.. mulig å finne det ut på en måte? hva er maks far kan betale for et barn på 1 år? noen som vet? vet det stiger når barnet blir 5, men det er mye utgifter nå, spes siden jeg prøver å finne en leilighet å kjøpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå