Gjest Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 endel spørsmål her.. hvor mye får dere av all inntekt når dere studerer? har vi noe krav på noe støtte fra lånekassa? jeg må regne ut om jeg har råd til å bo her jeg bor når jeg blir student sjø.. usikker på om jeg får bostøtte, så i utgangspunktet må jeg regne på at jeg ikke får d. kan nen hjelpe?
så var vi 4 Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg er i permisjon ennå men starter opp til høsten. Da får jeg 7140 i mnd fra lånekassen og litt over 18000 august og januar. I tillegg får jeg barnebidrag, dobbel barnetrygd, OS, dekt 64% av bhg og litt skolepenger til dekking av bøker osv. Alt i alt sitter jeg igjen med rundt 20 000 utbetalt i mnd.
tonebf Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 jeg får akuratt samme som de over bare at jeg ikke får fra lånekassa, jeg klarer meg ok
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 tar dere da opp lån fra lånekassa?+ eller bare stipend? hvor mye er bare stipend? os er på ca 9000?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 havparten er stipend. om du står eksamen og studerer fulltid. så er du smart så sparer du andre halvdel og betaler tilbake siden. (om du har råd da)
Sjokoladetyven Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ca 18500,- utbetalt i mnd. Klarer oss greit, men hadde helt klart mer å rutte med da vi var to. Jeg mottar os så jeg har kun stipend, ikke noe studielån(vil klare meg uten så lenge det går). Regner med å ta opp studielån det siste året, for da får jeg ikke os lenger.
så var vi 4 Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Kan man ikke søke om forlenget os når man studerer? eller har du kanskje allerede gjort det?
Sjokoladetyven Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Ja, man får os i 3 år, og kan få 2 år ekstra dersom man studerer. jeg mottok os ett år fra jeg flytta fra barnefar til jeg begynte på skolen. Nå tar jeg allmenn påbygging.. Så har jeg 3 år studie foran meg. Så det kan holde akkuratt for meg. Tror ikke jeg får støtte de 7 siste mnd av studiene, så da får jeg finne på noe. Tar det som det kommer. For alt jeg vet kansje jeg har fått meg en kæll og har en liten ekstra jobb i tillegg, ikke godt å si :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå