Gå til innhold

Et lite spm. ang. det å sitte selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere med at barna ikke bør settes på gulvet før de kan sitte selv?

Bør de da komme fra liggende stilling på gulvet og opp i sittende?

Eller mener dere at de må sitte rakrygget, og ikke med krommet rygg?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

vi mener at de skal kunne sette seg opp selv,eller greie å ta seg for om de detter over på siden. Ikke la barnet sitte på gulvet før d er 6mnd,da kan du sitte litt sammen med det,men ikke lenge av gangen. D aller beste er å la barnet komme seg opp i sittendes stilling selv=)

Skrevet

Hvordan klare barna å komme seg opp i sittende stilling selv da?

Må jo kunne holde seg i noe da, dra seg opp eller noe... Eller så må de jo vente t de kan krabbe, og det er langt fra alle barn som krabber...

Det eg fikk vite av fysio var at eg måtte ikkje sitte jenta mi opp, så lenge ryggen var krumma. Men ho kunne fint sitte en liten stund, f.eks t måltid, eller på gulvet i 5-10 min å leke... Det var ikkje farlig så lenge ho klarte å være rak i ryggen...

Skrevet

Ja-alt med måte=)

Skrevet

Jeg satt Martin opp på gulvet. Lot han aldri leke alene sånn, men han fikk sitte mellom beina mine mens vi lekte med ting. Han lært seg å sette seg opp selv før han krabba. Han kom seg opp på alle fire, bøyde knærne under magen og dytta seg opp.

Skrevet

Komme vel også litt an på kor sterk babyene er i ryggen... Serina e veldig sterk der, og det har flere kommentert (både av fagfolk og andre), så vi setter henne opp, og har gjort det siden ho va ca 7-7,5 mnd... Nå er ho nett blitt 8mnd. Ho klarer også bevege seg litt framover og til siden på rumpa :o)

Skrevet

Det er jo d som er noenlunde vanlig serina=) Min gutt gjorde ihvertfall det,vi var i beg veldig forsiktig med å la han sitte-men han satt på gulvet fra 6mnd (sammen med oss),og ca 7mnd så greide han å ta seg for om han datt..d var rundt der han greide å sette seg opp og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...