Gå til innhold

Hvilken type ammeinnlegg er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn i disse dager, og lurer på hvilken type ammeinnlegg jeg skal kjøpe? Har kjøpt noen engangsinnlegg i butikken til å begynne med, men er disse noe bra? Er i villrede, noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ULL

alt

annet

er

TULL

Skrevet

Ull skal visst være det beste, ja..

Brukte engangsinnlegg forrige gang jeg, og det var vondt, for de satte seg fast!

Skrevet

Jeg har kjøpt noen i bomull også denne gangen jeg da. De klør ikke, men det blir vel mest ULL her osgå. Og så albuskjellene, de er gode å ha. De engangsinnleggene kan sette seg fast og skape såre vorter, men jeg har hørt at chicco sine som de selger på det apoteket som har en grønn pluss i logoen sin (tror jeg), at de ikke skal feste seg så lett!

Skrevet

Ull her også, MEN pass på at det er ull som ikke "loer" for da setter det seg fast og det er vooooooondt! Du må nesten prøve deg fram litt. Kommer an på hvor mye du lekker ol også. Med førstemann lakk jeg så enormt mye at jeg måtte ha "konvolutt" ammeinnlegg hvor jeg lå store kluter inni og så måtte jeg bytte dem etter endt amming fordi de var klissvåte (på den siden jeg ikke ammet på). Så ikke så pent ut da, klumpete og greier, men bedre enn melk silende nedover magen...

Skrevet

Vil bare tipse om noe som jeg syntes var lurt sist. Jeg tok ei av min manns t-skjorter ( sånn type hvit levis, godt slitt) Vasket på høy temperatur og klippet opp i passe store firkanter- store nok til å kunne brettes i to. Disse la jeg inni ammeinnlegget, altså rett oppå brystvorta. Satt absolutt ikke fast og kunne vaskes om og om igjen.

Skrevet

Har lest at mange bruker papirinnlegg med ull utenpå, fordi melken "koker" i ullinnleggene og bakteriene i melken kan gjøre at du får betennelse i brystvortene. Derfor er det viktig å bytte ullinnleggene ofte!

Skrevet

Ammepoliklinikken på sykehuset anbefalte meg å IKKE bruke ull ammeinnlegg, fordi de ikke er hygieniske nok. Hvis man trenger ull for å holde seg varm skulle man legge noe i mellom som kan vaskes på høy temperatur (f.eks en bit av en gammel t-skjorte, gulpeklut eller noe lignende).

Natusan sine papirinnlegg satte seg litt fast synes jeg, men Avent sine var mye bedre (fås på apoteket, og i baby-butikker) skjønt de er litt dyrere enn Natusan sine.

Skrevet

Det bør også sies at ikke alle blir såre av å amme(jeg ble ikke det med førstemann), men som førstegangsfødene blir de fleste veldig ømme og har brystspreng de første dagene. Derfor veldig lett for å få tette melkeganger eller brystbetennelse, og da er det lurt med ullinnlegg som varmer skikkelig.

Jeg tar ullinnlegg og natusaninnlegg med meg på føden, så ser jeg det heller ann. Ikke noe vits å kjøpe inn masse forskjellig som jeg kanskje ikke får bruk for i det hele tatt. Ganske dyrt mye av sånt utstyr. Som regel ikke noe problem å få tak i sånt da de fleste sykehus har apotek, dessuten kan de mye og har utstyr på barselavd og.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...