Gå til innhold

Bilsete, recaro. Litt råd trengs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har recaro bilsete 0-13 kg, min sønn butter 9 nå og jeg synes setet begynner å bli trangt over skuldrene, han blir nesten klemt nedi der.. Neste str er fra 9 kg, ville dere byttet nå? Han er jo bare i underkant av 5 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme setet til vår gutt på 6mnd. Han er i overkant av 9kg og vi begynner å føle at han har det litt trangt. Jeg går ut fra at dere har hevet ryggen maksimalt og fjernet nyfødtinnlegget? Vi vurderer å bytte nå, men jeg ønsker først å finne ut om den neste størrelsen (Young Expert/Young Expert plus, 9-18kg?) kan brukes i delvis liggende posisjon. Hvis ikke bør man ikke bytte før barnet kan sette seg opp selv.

Jeg er heller ikke sikker på om setet kan brukes bakovervendt, noe det jo bør enda en stund.

Hvis du finner svar på noe av dette må du gjerne gi meg beskjed. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer enn som så...

Skrevet

har gjort dette ja, skal si fra hvis jeg finner ut noe, du må gjøre det samme:)

Skrevet

Jeg synes også den stolen er trang nå. Ble veldig skuffa over det ja.

Skrevet

Vi måtte bytte fra det setet da småen var rundt 3,5mnd. Hos oss ble beltene for korte. Vi byttet til Aco Graco Duologic. Det var det eneste setet som passet til han siden han var stor av vekst men ikke kunne sitte.

Skrevet

Så lenge det neste setet er bakovervendt ville jeg byttet nå..! De sitter tryggere og bedre i gruppe 1-seter, men ikke om setet er fremovervendt, da er det best å vente så lenge som OVERHODET mulig..! :-)

Skrevet

Jeg har også Recaro Young Profi Plus, og fikk i sin tid en brosjyre. I den står det om Young Expert Plus; Setepute og rygg justeres i 3 alternative stillinger. Så vidt jeg kan se på bildet dreier det seg bare om 3 stillinger i høyden, tror ikke setet kan legges ned. Setet skal kunne brukes til ca 4 år, så det er kanskje litt tidlig å starte ved 6 måneder, men er det andre for lite så er det jo for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...