emsnr2 Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Gikk på vekta i dag morres og fant ut at jeg hadde lagt på meg 1,5 kilo på en uke ( er nå i uke 22). Synes plutselig at det har gått litt vel fort i det siste med 3 kilo på ca 3 uker. Har ikke lagt på meg før nå i svangerskapet. Husker ikke hvordan det var siste gang. Spiser jeg for mye?? Joda er mere sulten, men prøver å tenke på det... Eller er det bare sånn i denne perioden?
elfmade Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 ikke tenk på det, det går i rykk og napp! Sist grav la jeg på meg en kg i uka fra 18-32 og så ikke noe mer. Det regulerer seg ofte selv:) og man må jo få unne seg noe ekstra!!!
minibolla Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 sånn er det for meg også, jeg har lagt på meg før og men nå går det i rekordfart..har sikkert litt med at uke 21 tom 24 er størst vekstperiode for babyen
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har også lagt på meg litt vel mye de siste ukene, er nok oppe i 5 kilo totalt nå(23uker), men vet fra forrige gang at det går i rykk og napp.. Så lenge du spiser sunt og variert tror jeg ikke man skal tenke altfor mye på at vekta stiger akkurat i perioden du er i nå.. Det er nok ganske vanlig.. Jeg merker vaffal at magen for alvor har begynt å voks nå også, synes jeg blir større og større for hver dag som går:-)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 jeg la også på meg 3-4 kg i løpet av tre uker ellerno. Helt out of the blue!men så voks jeg plutselig superkjapt også. Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Hadde vært verre om det var over 10 kg på tre uker;)(håper jeg ikke trykker noen på foten nå, det er i såfall ikke meningen!)
Ranveig R Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Eg hadde same erfaring i forrige svangerskap. Gjekk ikkje opp noko før rundt veke 20, men deretter gjekk eg pent og pynteleg opp 1kg i veka fram til eg fødde i veke 43... Eg og var forferdeleg sulten heilt andre halvdel av svangerskapet meiner eg å huske, vart liksom aldri mett. Trur nok det er veldig vanleg... Babyen har vel den største vokseperioden mellom veke 20 og 30, og dersom du ikkje har lagt på deg noko fram til no, så ligg du vel kansje og litt "på etterskudd"? Denne gongen kjem eg til å passe på å ikkje ete alt for mykje mot slutten, det er svinaktig tungt å ha over 20 ekstra kg som IKKJE "renner av" når ein begynner å amme.. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå