Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Fars 14 dager i forbindelse med fødsel. Når starter man å telle de?? Er det fra barnets fødselsdato eller dagen etter? Noen sier også at de først teller fra den dagen barnet kommer hjem? Litt forvirra her....
Endelig ny spire i magen Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 På jobben til mannen begynte permisjonen, den dagen vi dro på sykehuset. Vi dro inn tirsdag morgen og jeg fødte kl 00.10 onsdag. Men dette er sikkert forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass.
måken og vesla Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Hei Jeg har forstått det sånn at i regelverket så står det at man begynner å telle når mor og barn kommer hjem fra sykehuset. Regelverket er ikke helt nytt, og underforstått har far vært på jobb mens mor og barn var på sykehuset. På grunn av dette tror jeg det praktiseres noe ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Men det er vel sikkert vanligst å begynne å telle fra og med den dagen far ikke er på jobb (hvis far har vært på jobb, fødselen begynner på ettermiddagen og ungen er ute før midnatt - så er det jo urimelig å telle det som en permisjonsdag). Beklager hvis forvirringen bare øker...
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2007 Tusen takk for svar:-) Jeg ble ikke mere forvirret av dette. takk for hjelpen begge to.
Tussi og Maja Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Dette er noe far avtaler med arbeidsgiver. Noen velger at far jobber de dagene mor og barn er på sykehuset, og starter permisjonen når de kommer hjem. Andre (de fleste virker det som) starter permisjonen den dagen barnet fødes. Det er ulike regler for denne fra arbeidsplass til arbeidsplass. Det er til og med arbeidsgivere som ikke gir permisjon disse 14 dagene til far. Da har far kun den permisjonen som dekkes av trygdekontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå