Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har en sønn på 2mnd som sliter med mye luft i magen. Han kan ligge å sove for så å pluselig sette i et grusomt hyl som skremmer vettet av meg. Det er da luft som skal ut. Det at jeg må gi mme hjelper sikkert ikke, men gir allikevel godt med malt og sukkervann. Han har luft som skal ut hver time døgnet rundt - og han har det veldig vondt. Er dette vanlig? Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Og når forsvinner denne smerten?
*Sjokomelk* Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 du gir han ikke for mye malt då ? det gir luftsmerter .. jeg gir lillegutt (2mnd) en halv ts malt i melken sin om moringen .. jeg gir også mme
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg gir en barneskje i hver flaske. Det var det Helsestasjonen sa jeg måtte gi. Han får bare avføring hver 3 dag. Og jeg måtte vissnok få han til å få avføring hver dag. Noen han ikke får. Får ditt barn avføring hver dag med bare en halv ts?
*Sjokomelk* Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 ja han får avføring hver dag men av og til kan det gå to dager ...då tar jeg en halv ts i neste måltid også.... men han har også en del luft men ikke slik at han begynner og grine .. promper en del ..suger han masse luft når han spiser? det gjør nemmelig min ..jeg må la han rape en 3-4 ganger på ett måltid (160ml) selv om han blir hysterisk... jeg bruker også kun dr brown flaskene de er dyre men apsoulutt verdt det. har du ringt HS ?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Jeg bruker også Dr.Brown og er nøye med raping. Jeg tror kanskje han har litt kolikk. Har også hørt at man kan få hard mage om man blander mme i vann varmere enn 40 grader. Er jo nøye på det også, men bruker ikke temperaturmåler. Gjør du det? Tusen takk for svar!
*Sjokomelk* Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 nei jeg bruker ikke tempatur måler men er nøye på og ikke blande den i for kaldt vann pga då klumper melken seg og han får problemer med avføringen sin ..då sliter han skikkelig med og få den ut .... då varmer jeg den heller litt for varm i mircroen så kjøler jeg den ned i springen .... men jeg vet jo ikke om dette er så bra heller ..bare at det fungerer for oss =) du kunne jo hørt på flaskemelk forumet ? uff ..kolikk er ikke noe gøy . håper det ordner seg for dere snart....=)
Hyacinth Bucket Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Det er flere typer te som kan hjelpe. Apotekets ammete hjelper her. Den smaker kompost; men hva gjør man vel ikke for den lille? Kjenner flere som anbefaler kamillete og fenikkelte. Verdt å prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå