Lunajenta og Alvegutten Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg skal til jordmor i morgen, da er jeg straks 16 uker på vei. Håper å høre hjertelyd. Er det sånn at jordmor som regel kan finne hjertelyden når jeg er såpass langt på vei, eller kommer det an på hvordan babyen ligger, plassering av morkake osv? Er så redd for å bli skuffet og engstelig hvis jeg forventer å få høre hjertelyd, men ikke får det... Har ikke kjent bevegelser enda, men er førstegangs, så regner med at det kan ta noen uker til.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 tror nok hun finner hjertelyden nå ja... jeg var 13 uker på vei da jeg fikk høre den, hun leita en stund før hun fannt den, men den var der=)
kokka Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg var 12 uker på vei. Og hun fant den. Tror nok du får høre hjertelyden nå ja. Lykke til.
scubagirl med scubababy Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Dersom jordmor "tør" forsøke å høre ville jeg tro at hun vil høre fosterlyden. Jeg var hos lege når jeg var 12+2. Da hørte legen fosterlyden med en gang. Jeg hadde også vært på ordinær ul før jeg var hos jordmor. Jordmor turde ikke prøve å høre for hun mente at dersom hun ikke hørte fosterlyden ville jeg blir stressa... Prøvde å si til henne at jeg har både sett og hørt at babyen har det bra, men hun ville ikke forsøke allikevel. Sist jeg var hos jordmor var jeg 26+5 på vei. Da hørte hun etter fosterlyden og hørte den. Så ikke bli lei deg dersom hun ikke vil forsøke å høre..
Trønderjente82 Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Du må ikke bekymre deg om du ikke hører den. Hos min jordmor sa hun at de ikke ville høre etter forsterlyden før i uke 20 fordi mange kan bli urolige dersom de ikke finner den. Krysser fingerene for at du er en av de heldige som får høre fosterlyden i uke 16, men du må være klar over at det er ikke sikkert.
Ranveig R Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Når du er så langt på veg vil jordmor sannsynlegvis finne hjarteøyden utan problem. Lykke til, det er ein heilt fantastisk opplevelse (og noko å "leve på" fram til ultralyd) )
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Hørte hjertelyden til nurket vårt med en gang hos jordmor når jeg var i uke 15. Utrolige rørende å høre. Blir liksom enda mer virkelig:) Men som sakt, det kommer veldig ann på
Trønderjente82 Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Jeg må bare si det en gang til da jeg ser det er så mange som har hørt hjertelyden tidlig. Det er ikke alle som opplever dette og jeg kjenner mange som ikke har hørt den i uke 16, men som har født friske fine barn. Så ikke bli redd om jordmor ikke finner den:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2007 Ok:) Takk for svar, alle sammen! Da skal jeg ikke bekymre meg om hun prøver og ikke finner den. Men jeg håper jo, hadde jo vært veldig gøy:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2007 Ja, vi fikk høre hjertet til babyen vår i dag.....! Var så utrolig fint, ble veldig rørt og glad:) Jordmor var kjempehyggelig, og hun fant hjertelyden med en gang. Samboeren var også med, han bare smilte og smilte etterpå Så dette er en veldig bra dag!
*Cara* Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Gratulerer!! Hvilken start på dagen! Så gøy at dere fikk høre! Sikkert en kjempeopplevelse! Må få full rapport i morgen:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå