Stratos med 3 barn Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Gutten min har passert 8 mnd og kryper rundt. Lite er fy i dette huset, men jeg forsøker å lære han til at kontaktene ikke er et leketøy. Har gjort dette ved å dytte/dra han FORSIKTIG vekk fra kontaktene når han er bortpå de å si strengt nei. Når han så finner på noe annet roser jeg og gir han oppmerksomhet. MEN hva gjør trollungen? Jo han har forstått at disse kontaktene er det noe med, så nå begynner han å le når han tenker tanken på å krype bort til de, også ler han hjertlig når jeg tar han bort. Om igjen og om igjen... Praktisk at han avslører seg selv da, men jeg hadde jo håpet på en noe annen reaksjon Hva gjør dere?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Gubben er elektriker, så her i huset er heldigvis alle kontaktene innebygd barnesikring i :-) Kjekt. Men er mye annet som er fy, fy. De tingene er selvfølgelig mye mer morsom enn det han får røre! Gjør ikke annet enn og si nei, tar han bort. Når jeg sier nei, så smiler han til meg, smiler jo da selvfølgelig tilbake :-) Så han får dobbelt opp med signaler fra meg da stakkars :-)
soria moria og nurket Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Hihi, har har vi akkurat samme problemet - hun gliser, ler og rister på hodet når hun gjør noe hun vet hun ikke får lov til. Jeg prøver å følge samme taktikk som deg; Si nei i et litt strengt tonefall og så ta henne vekk hvis hun fortsetter, men det hjelper lite Det verste er at jeg har en sterk mistanke om at hun VET at hun gjør noe ulovlig - hvordan blir tenårene??!! Så ingen råd herfra altså, bare litt sympati :-)
Duddlidu Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Hehe, min lille på 8 mnd er ganske så lik! Men har ingen rask løsning altså. Jeg valgte å putte sånne knotter inni kontaktene og overse det hele i håp om at de ble kjedelige. MEN, da ble det mye mer stas å dra ut ledningene der det sto et støpsel i kontakten. Nå har han reist seg opp, og alle leker og andre ting som er på gulvet er fullstendig uinteressant, nå er det bare klatring som gjelder. På klesstativ, vedkasser, peis, komfyr, hyller osv osv... han har blitt helt gal og fullstendig uredd. Kan nesten ikke gjøre annet hele dagen enn å stå bak for å ta imot stygge fall. Gleder meg til han får litt balanse! Så lykke til videre med dreseringen, hehe , og om du kommer på noen lure tips, så vil jeg gjerne høre!!
Stratos med 3 barn Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Jaja.... Godt det ikke bare er hos oss! Han er vel normal denne trollungen min å da :DDD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå