Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har tenkt å reise med tog med min 9 uker gamle baby og lurer på om det er noen som kan dele sine erfaringer. Togturen tar ca 7 timer, og jeg er usikker på om jeg skal bestille en vanlig togbillett, i familievogn eller komfort. Hvor skal babyen ligge/sitte under turen? I mitt fang, i bag? Og hvordan er det å stelle en baby på et tog?
Duddlidu Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Hei! Jeg tror stort sett alle tog i Norge har en egen barnevogn vogn, tror tilåmed den er fast nr.5 (men det er jeg litt usikker på). Da kan lilleguttet ditt ligge i vogna når det skal sove, og hos deg når det er våkent, eller noe. Veldig kjekt. Det eneste som er med barnevogn vogna er at de har tatt ut en del ordinære seter slik at det er mye bedre plass der. Tissebleier hadde jeg skifta i vogna, har aldri skiftet bæsjebleier på tog, men det lar seg nok gjør det også. Tror du bare bestiller en vanlig togbillett, babyen og vogna går gratis såvidt jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Du kjøper billett i barnekupe. Ring NSB og spør hvilke tog som har denne muligheten fram og tilbake og bestill per telefon. Der er det rullestolrampe slik at du kommer inn og ut av toget med vogna og det er plass til å trille i midtgangen, noe det ikke er på vanlig kupe. Dessuten er det do like ved kupeen så du slipper å gå langt bort fra barnet. Og du slipper sure parrasjerer som kjefter når ungen skriker. Det er kanskje det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå