Gå til innhold

Underskriftskampanjen mot kraftig redusering i kontantstøtten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da regjeringen ble dannet, ble det lovet at kontantstøtten skulle beholdes slik den er hele denne stortingsperioden, nå blir det foreslått å halvere kontantstøtten fra Januar 2008.Mange har belaget seg på disse pengene for å kunne være hjemme med sine barn ,men hvis den blir halvert vil flere familier slite økonomisk og bli nødt til å bruke "svart" dagmamma siden det ikke er nok barnehageplasser å oppdrive.

Vil du signere, finner du underskriftskampanjen her: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontantstøtte? er det de penge foreldrene får for å være hjemme med barna, istendenfor å sende dem i bhg?

Skrevet

Eller pengene noen er helt avhengig av for å ha råd til å betale dagmamma om de ikke får barnehageplass

Skrevet

Kontantstøtten er pengene man får av staten dersom man ikke får eller benytter seg av barnehagetilbud til småbarn under tre år. De utgjør dog mye mindre enn det staten subsidierer hver eneste barnehageplass med - altså de som har småbarn i barnehage får indirekte faktisk MYE mer penger fra staten, enn de som mottar kontantstøtten.

Skrevet

For meg betyr kontantstøtta at jeg kan være hjemme 1 år lengre med det kjæreste jeg eier og har fordi jeg mener det er det BESTE for henne!

Skrevet

Kutt hele kontantstøtta!!!! Den brukes til å betale dagmammaer!!

Flott at den i hvertfall skal halveres, da er de jo på rett vei=) JIPPI=)

Skrevet

Det er vel ikke alle som bruker den til svarte dagmammaer, det finnes faktisk mødre rundt i landet som ER hjemme med barna sine!

Kontantstøtta kom vel for at folk skulle kunne ha muligheter til å være hjemme 1 eller 2 år ekstra, ikke for å dekk svart dagmamma.

Så dere som har mottatt kontantstøtte og benyttet dere av svart dagmamma har snytt på staten så det ryker etter.

Men vi som faktisk har hvert hjemme med barna fortjener ikke å bli fratatt KS før det som blei sagt hvertfall.

Ikke for det, barna mine er for gamle likevel så jeg har ikke KS lenger, og flere barn skal jeg heller ikke ha.

Skrevet

Jeg er sterkt imot kontantstøtten, synes det burde gå rett inn i bhg-budsjettet.

Uansett er det ikke så mange som har råd til la være og jobbe for under 40.000 kr i året...

Skrevet

Kontantstøtten gir meg en mulighet til å jobbe redusert og være hjemme på dagtid med ungene.Når pappaen kommer hjem overtar han og jeg reiser på jobb.Og det hadde jeg ikke kunnet uten KS! Så ikke dra alle over en kam!

Skrevet

Jeg er en av de som synes kontantstøtta skulle vært høyere. Slik at far eller mor faktisk kunne hatt råd til å gått hjemme med barnet ett år ekstra. Men da burde regele vært slik at en av foreldrene ikke kunne ha skattbar inntekt dette året (enkelt å sjekke opp).

Ska man i hele tatt halvere kontatnstøtta, må det kun gjelde de som skal ha barn i fremtiden. Mange som venter barn/ har barn har kalkulert inn kontantstøtta i de første leveårene for barnet, og vil få problemer økonomisk pga dette.

Skrevet

Kontantstøtta brukes i stor grad til å betale svart dagmamma av foreldre som heller ville hatt barnehageplass eller hvit dagmamma om det hadde vært å oppdrive. Samt at det fører til at de svakeste barna blir holdt utenfor barnehagesamværet da foreldrene "tjener" på å ha de hjemme. Feilslått politikk spør du meg!

Skrevet

Så du sitter der og mener at mine barn er de svakeste i samfunnet fordi jeg velger å være hjemme med dem og oppdra dem selv??? Nå får du jaggu gi deg! Det er da virkelig helt opp til hver enkelt familie hvordan de vil ungene skal vokse opp! Og det uten at man skal få slengt slike idiotiske uttalelser i ansiktet. Det er faktisk ganske mange foreldre som selv velger å være hjemme med ungene, og ikke benytter seg av dagmammaer.

Ja, jeg er hjemmeværene og stortrives med det, men jeg respekterer likevel folk som har barna i barnehage og er ute i full jobb selv. Så nå er det jaggu på tide at dere barnehage-tilhengere begynner å respektere oss som velger å oppdra ungene våre selv også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...