miss_chica Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 jeg har så vondt i lysken? jeg klarer så vidt snu meg i senga eller sette beina i kryss. må hjelpe til med henda og løfte beina på en måte. er dette noe som vil gå over etterhvert?trener to ganger i uka for å få litt bevegelse, men føler ikke det hjelper så mye heller. er nå i uke 20.
Mamma'n til Thias Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har også vondt i lysken... Håper egentlig det er voksesmerter. Noen dager er det helt grusomt. Andre dager kjenner jeg nesten ingenting.
miss_chica Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2007 er det et tegn på begynnende bekkenløsning?? ikke si det a! jeg hadde ikke noe plager med dette sist jeg var gravid..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 miss_chica jeg er i smme båt, har det samme som du beskriver,og plager mye med det , er 22+1 idag og har hat siden uke 21, det kan være tegn på bekkenløsning.håper det forsvinner snart.
miss_chica Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2007 uff, jeg vil ikke ha bekkenløsning! men uff, jaja. vi får krysse fingrene på at det går over for oss =)
silkeføre Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Sliter med det samme, og har fått konstatert at det IKKE er bekkenløsning. I mitt tilfelle har jeg fått en lyskestrekk, kanskje en del muskelfibre som er revet over. Normalt går det over i løpet av ca 6 uker, men pga hormoner i kroppen hos gravide er det ikke forventet at det vil gi seg før etter fødselen. Og imens blir jeg tyngre og tyngre, og får beveget meg mindre og mindre...
Fabelaktiv Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 trur nok det er bekken ja.. jeg har det også! trudde først jeg var støl, men jeg var jo støl i _2_ uker og følte meg ganske flau også ble det værre og værre... hehe - så leste jeg litt her og andre steder på nett.. jadda! bekkensmerter dette.. Satte igang med å svømme i hall og ble såååååå mye bedre *anbefale anbefale* - det trenger ikke bli værre altså - jeg har blitt bedre, mesteparten ganske ok men noen ganger krøkkete ond og stiv Lykke til
Fødeklar_ja! Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Hmm.. litt dumt spørsmål da, men kordan kjennes den lyskstrekken ut? For æ har fått når æ går ( nån daga også når æ sitt og hoste eller nåkka) sånn slags støt som går nedover liksom "inni" skinka på venstre foten og nedover låret, kjennes ut som hele foten svikte mæ og æ dett litt sammen i smerta, e det sånn dåkker har?? For det her e vondt som bare F....! Hadde litt bekkenløsning sist gang æ va gravid, men kan ikek huske å ha hatt sånn her
mami gravid med nr.2 Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 JA, jeg trodde det bare var meg! har aldri lest om det som en svangerskapsplage og hadde det ikke med førstemann heller. Jeg får det når jeg gjør rent (støvsuge + moppe) - så det er jo en god unnskyldning for å ikke gjøre det! håper det ikke er bekkenløsning som noen her sier...
prøvekluten+3små Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 på en måte ja! har sinnsykt med strekk jeg da..kommer om jeg reiser meg brått særlig..skikkelig ubehagelig,og mange av de sitter i lysken ja..
Gjest Ut på tur Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har bekkenløsning. Jeg kjenner det i lysken og nedover mot knærne. Det sitter også i rumpe ballene og halebeinet. Tidlig i svangerskapet kunne jeg ikke gå så jeg fikk en time hos fys (fys er gratis dersom du har bekkenløsning med gangvansker) Det var kjempe greit for jeg fikk noen øvelser samt jeg fikk vite litt om hvordan ligge, stå og gå. Dersom du har bekkenløsning er det viktig du går med korte skritt. Ikke belast sideveis med beina, ikke sitt med beina i kryss, stå alltid med begge beina i kryss. Når då dtår opp så "velt" ut av sengen med beina først. Noen har pute mellom beina når de ligger. Jeg vil anbefale deg å snakke med legen for å finne ut om det er bekkenet. Kjekt å passe på før det blir alt for ille Vet jo ikke hva du trener. Men dersom det finnes en fys der du trener så hør med han/henne om øvelser du ikke skal gjøre Lykke til
BellaSofia Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Hør hør jenter! Jeg fikk meg en stekk i lysken for noen uker siden, hadde vondt på samme måte, med å snu meg, skrysse bena, løfte bena å bøye meg samtidig (kle på buksa og sokker...) d ble også vondt når jeg trente og gjorde visse øvelser. Tok meg derfor ei pause fra treninga på ei ukes tid, hvor jeg kunn gikk rolige turer og prøvde å ikke sitte i ro for lenge i gangen slik at jeg ble stiv. Gradvis begynte smertene å gå over.... jeg begynte å trene igjen og følte meg bedre enn noen sinne. Nå er smertene så og si borte.... Så, ta det med ro og hold humøret oppe, det behøver ikke være begynnende bekkenløsning! Men slapp av og følg med om det blir verre.
miss_chica Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2007 takk takk jenter =) jeg satser på å ikke skaffe meg bekkenløsning hverfall =) men smertene mine har ikke starta med en strekk, har bare kommet gradvis og blitt værre for hver uke. det forsvant litt i noen dager, men nå er det så ille at jeg sliter med å stå på en fot av gangen når jeg kler av og på meg buksa osv.klarer så vidt løfte det andre beinet. men vi satser på at det går over. tusen takk for mange gode råd og tips =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå