*dragonfly* Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Er det noe jeg kan ta for å få det til å gå over? Sover ikke om natta pga. dette.... Glad for svar
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 under svangerskapet er det relativt vanlig at gravide får midlertidlig venøs svikt i beina sine. Dette kan gi legg kramper. Det finnes MANGE kjerringråd for dette men det beste rådet eg kan gi deg er å aktivisere muskelvenepumpen din. Den ligger bak på leggen og er den som styrer veneklaffene dine=) Med andre ord. Gå en liten tur før du legger deg gjerne opp og ned trapper en liten stund eller bare rundt i stuen. Våkner du av smerter om natten "gni "beina litt sammen eller bare beveg fotbladet opp og ned, dette skal hjelpe. eller sett beina ned på gulvet...dette skal hjelpe..... Klem fra Fotterapaut med baby i magen=)
2småihus!:) Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Det er mange som sier det hjelper å ta magnesium når man plages med leggkramper! Selv har jeg ikke vært sååå plaget, men har brukt støttestrømper litt da beina hovner litt opp og er urolige iblant...synes egentlig det virket som det hjalp litt mot kramper også!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 et kjærringråd er å knyte en ulltråd eller et ullband rundt leggen når du legger deg.. dersom du får kramper kan det hjelpe å trø på noe kaldt mens krampene står på, gir seg som regel da, iallefall på meg=)
velsignet med to Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Tipset om ulltråd rundt anklene har hjulpet godt hos meg. Kan nok være tilfeldig også, men har ikke hatt vondt en eneste gang mens jeg har hatt de på. Tok de av en stund og da kom krampene tilbake. Mamma sier også at Sunlight-såpe under madrassen skal hjelpe,men dette har jeg ikke prøvd selv
Kufiolilla Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Strekk leggene ordentlig ut før du legger deg, dette hjelper i alle fall på meg. Krampene kommer jo som regel dersom man strekker litt på seg i søvne, og når man har gjort dette på forhånd så virker det ikke som om muslelen blir så hissig på å krampe seg ;o)
*dragonfly* Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2007 Tusen takk for mange bra svar folkens!!!
Kaosmamma' n Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Spis ett par rå gulerøtter hver dag, har gjort dette i 4 svangerskap og det virket veldig bra på meg.
Tone321 Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Jeg er litt forvirret. Skal man ta magnesium eller kalsium?
2005+2007+2009+2011 Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Derom strides de lærde. Begge deler anbefales. Selv tar jeg CalMag 1:1 fra Solaray (fås kjøpt på de fleste helsekostbutikker), de inneholder både kalsium og magnesium.
løve81 Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Jeg brukte magnesium sist, og dermed unngikk jg å bli sprø Har forresten hørt at hvis du tar kalsium bør du ta sterkerer/mer magnesium, fordi kalsium på en måte opphever litt av effekten av magnesium...uten at jeg vet om det stemmer. Magnesium var i allefall redningen for meg
Arwen* Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Jeg tar magnesium. Glemmer jeg å ta tablettene, så kjenner jeg krampa er på vei.
lynet78 Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 Mannen min masserer litt på leggene på kveldstid, og det gjør ganske godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå