Småbarnsmor med frysespire Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Hei... Er nå 34 uker på vei, og har gått passe opp i vekt. 7 kg... Men det som bekymrer meg er at jeg hadde gått opp 7 kg for ca. 14 dager siden, og er fremdeles bare 7 kg tyngre... Det er jo i disse ukene nå at ungen skal legge på seg osv. Og etter som jeg har hørt er det nå kiloene raser på. Uff... Spiser vanlig og alt det der. Tror jeg må ringe min jordmor/lege for å høre litt... Eller??
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Skrev om det samme tidligere i dag jeg. Her kan du jo se svarene jeg fikk. Jeg har forresten gått NED i vekt da! Nå sa legen til meg sist jeg var der at man skal være MEGET underernært selv dersom det skal påvirke babyen. Hvis morkaka og navlestreng fungerer som det skal, tar babyen til seg det den trenger. Det er eventuelt bare deg det går utover. Så jeg tror du kan ta det med ro, men selvfølgelig heller en telefon for mye o.s.v..... Min tråd er her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/9347980
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Jeg la på meg totalt 7 kg i bebbe mine svangerskap,og ongenting de siste 2 mnd omtrent. Jordmor var aldri bekymret over det,så lenge symfyse målet mitt gikk riktig oppover. Hun mente at jeg gikk ned i meg selv i takt med svangerskapet. Og rett har hun nok hatt,jeg var syltynn (sykelig tynn) etter begge sv.skapene... Så du trenger nok ikke å bekymre deg hvis symfyse målet vokser...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har ekstra oppfølging pga tvillinger. Hadde ikke lagt på meg noe særlig fra den siste kontrollen til den neste (4 uker). Trodde derfor at tvillingene ikke hadde lagt på seg noe særlig. Men der tok jeg heldigvis feil. De hadde lagt på seg nesten 700 g hver. Noe som faktisk betyr at jeg har gått ned i vekt. Så barnet tar den næringa den trenger. Så lenge du føler deg frisk og rask er det nok ingen fare.
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2007 Ingenting heg trengte å bekymre meg over nei... Magen vokser bra og jordmor var fornøyd:) Hun nevnte noe om at folk faktisk kunne stagnere litt i vekt nå... Jaja... Da slapper jeg av og spiser som vanlig videre:)
Trolltusta & Trollbarnet Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Ikke tenk på det, de to første svangerskapene mine la jeg ikke på meg mer enn 7-8 kilo det er like normalt som å legge på seg 15-20 kilo og du går jo jevnlig til kontroll så hvis ikke de har sagt noe om vekten din trenger du jo ikke å bekymre deg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå