Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 jeg har mulighet til å få fødselen igangsatt men har hørt av flere at det da går mye fortere og dermed også er mer smertefult og større fare for rifter. noen med erfaring eller teorier på dette? har to dager til termin nå
silly08 Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Hvorfor kan du velge om du vil bli satt igang eller vente til den starter av seg selv?
natemor til 2 Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Min fødsel startet av seg selv.... men etter mange timer med rier uten fremgang ble jeg satt på drypp,... og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde så sterke smerter nå , burde jeg vurdere om jeg ville ha epidural før de satt meg på drypp,... da det da ville bli mye mer smertefullt..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har Karpal Tunnel Syndrom (nerver i trykk i håndleddene grunnet hevelse) dette gir smerter, nummenhet, kraftløshet og følelsesløshet og kan gi varige mèn. Det kan også oppereres i svangerskapet, men de setter heller igang nå rundt termin. Kan også oppereres etter fødsel hvis det ikke går over.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 tok du imot epidural da? jeg fikk drypp sist fødsel, grunnet dårlige veer og liten fremgang - er ikke så redd for det mer for igangsetting med piller uten å ha veer først
77modell Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 ble igangsett med den 1, etter vannavgang. Å med nr 2 fikk jeg drypp litt uti pga at riene ikke var effektive. Jeg vet jo ikke om noe annet, men har også hørt at det kan bli verre ved igangsettelse. Men du velger jo mellom 2 onder da! Jeg har også det prob med hendene spes den høgre, er helt jævlig! Så jeg velger nok igangsettelse!! Sover ikke om natta, å mange ting er jo helt umulig å gjør, sminking, hårstell, nappe bryn, ete med kniv å gaffel osv. Du har jo forskjellige smertelindringer om det blir for ille. Å ille blir det uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå