Gå til innhold

Skjemmes...(langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har det bare ikke enkelt nå og det er bare min egen dumskap som har gjort at jeg har havnet i denne situasjon. Har trodd hele tiden at jeg visste hvem som var far til barnet, men nå når barnet er kommet har tankene begynt å svirre litt om at det kan være en annen..faktisk er det 3 potensielle fedre...:-( han jeg har trodd det har vært hele tiden vil ikke ha noe med barnet å gjøre. Grunnen til at jeg har trodd det har vært han er at vi hadde sex samme dag som jeg hadde eggløsning. Den andre 5 dager før eggløsning og den tredje 3 dager før eggløsning..(føler meg som den løse bitcha, men er faktisk ikke det). Så nå har jeg fått brev fra Nav ang innkalling i farsskapssak og lurer på hva jeg skal gjøre..Vet jo at jeg MÅ ta kontakt med de andre to og forklare dem saken, men har egentlig mest dårlig samvittighet for han jeg har påstått er faren (som gir en god f..).Og så lurer jeg jo på om de fedrene får vite at det er 3 potensielle.. Mange tanker som svinser i hodet mitt nå, så måtte egentlig bare få det ned...Takk for at du leste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det nå slik at man ikke vet når man har eggløsning, det kan man ha flere ganger i mnd....

Skrevet

Uff, ikke en grei situasjon å havne i. Kanskje du kan teste en og en slik at de andre ikke blir involvert med en gang? Vil jo ta litt ekstra tid da, men... Test han du tror det er først, hvis det viser seg at han ikke er pappa kan du gå til nr 2 og evt. 3? Uansett har vel NAV og laboratoriet taushetsplikt slik at de ikke kan fortelle de posensielle fedrene om hverandre.

Lykke til!

Skrevet

Men for å svare på spørsmålet ditt så må du nok bare bite i det sure eplet. Men du trenger vel ikke fortelle de 3 om hverandre?

Skrevet

Forstår ikke helt alle svarene du har fått...men,men. Man kan vite eksakt når man har eggløsning og man har eggløsning en gang i mnd...MEN man kan derimot bli gravid fra sædsellene som har overlevd noen dager og frem til eggløsning, så jeg forstår det er veldig vanskelig å vite hvem det kan være. Jeg kan garantere deg at de potensielle fedrene ikke får vite om hverandre, før du selv ev. sier det til de. Det er ingen andres jobb og har ingenting med saken å gjøre. De (nav) vil kun finne en far til ditt barn av rene økonomiske årsaker, så alt er opp til deg selvsagt=)

Lykke til, å bare spørr hvis du lurer på noe=)=)=)

Skrevet

Beklager at jeg spør...men uten prevensjon med alle 3??

Skrevet

Jo man kan ha flere eggløsninger i en syklus og sædceller kan leve i livmoren opptil fem dager etter samleiet så hvem som helst av de tre ubeskyttede samleie kan ha vært opphav til svangerskapet.

Legger ved en link og ett utsnitt. Og det er bare å google flere like svar.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322072

For det andre kan du ha flere eggløsninger i løpet av samme menstruasjonssyklus. Ting tyder på at disse ekstra eggløsningene kan bli utløst av samleie. Dette gjør metoden sikre perioder enda mindre sikker

Skrevet

Latterlig at noen bare MÅ kommentere at denne stakkars jenta ikke brukte prevensjon med noen av de 3.

Støtt heller henne, det er nok ikke en lett situasjon hun er i, så det hun trenger er vel neppe slike kommentarer.

Håper det ordner seg uten altfor mye dramatikk HI.

Skrevet

Jeg tok tak i det i går kveld etter at jeg hadde skrevet innlegget her. Han ene sa vi hadde brukt kondom (noe jeg var usikker på), så da er han ute av verden i den forbindelse. Han andre skulle ta en blodprøve å tok det veldig bra faktisk..Der imponerte han meg!Han som jeg hele tiden har trodd var faren hadde en merkelig reaksjon, og jeg tror ikke han blir å ta noen blodprøve..men når den ene tar, så blir d jo bekreftet hvem som er faren uansett!Så jeg er veldig lettet i dag...Godt å ha gjort det å slippe å tenke så mye mer på det..:-)

Skrevet

Men hvis han du tror er faren IKKE tar blodprøve, og han andre gjør det men det viser seg at han IKKE er faren... Vil du ikke kalle inn han som du i utgangspunktet trodde var faren for å få det på papiret? Barnet ditt har - uansett om far vil det eller ikke - rettigheter i forholdt til bidrag, arv osv...

Selv om han ikke vil være involvert så syns jeg barnet ditt har krav på å ha pappan sin på papiret.. Tenk om du skulle gå bort, og så sitter barnet der og ikke vet hvem som er opphavet...

Skrevet

Det er klart at han skal være pappa på papiret, selv om han ikke vil. Tar han ikke prøven, blir vel domstolen innblandet å han MÅ ta prøven...vet ikke hvordan det fungerer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...