Gå til innhold

Er ikke syk men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sykmelde meg nå. Er gravid i uke 31 og føler at jeg begynner å bli sliten.

Sover dårlig om natta og har begynt å få litt vondt i bekkenet+ en del stikking i underlivet. Har en jobb hvor det er vanskelig å ikke ta noen tunge løft i løpet av dagen. Jeg er ikke syk,men føler at kroppen trenger en pause. Men jeg syntes det er vanskelig å sykmelde meg,jeg er jo ikke syk.. Huff vet det er dumt,men jeg føler at jeg burde prøve å gå på jobb så lenge som mulig. får dårlig sam.

Flere som føler slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare sykemeld deg du...du trenger energien til deg hjemmet å fødselen...det er ingen så takk eoss ittepå for me e stått på å slede oss ut....

Skrevet

Følte det også slik da jeg gikk til legen og fikk sykmelding. Gråt også, da dette var ikke det jeg ville. Men kroppen ville ikke mer. Hadde presset den for lenge, og det fikk jeg smertelig erfare.

Skrevet

Jeg sitter og føler det på samme måte. Etter påske var det som jeg bar 200 kg, og var sykemeldt en uke så jeg fikk slappet av.. Jeg startet å arbeide 80 % igjen, men de siste tre dagene har jeg ikke hatt noe å gå på. Vil helst ligge under dynen, og har intet å gi til mann og de to andre barna. Jeg er i uke 30, og dersom babyen hadde kommet nå, vet jeg ikke om jeg ville klart å gjennomføre fødselen..

Jeg vil så gjerne jobbe, men det er bare mas på kontoret. Samtidig som jeg har mange viktige møter og kurs i kalenderen fremover. Jeg føler det sikker slik fordi jeg ikke har mye å gi for tiden. Jeg er jo ikke syk, bare veldig sliten. Skal på kontroll til legen på onsdag, men lurer på om jeg skal forsøke å få time i morgen. Vil så gjerne arbeide ut tiden, men vet ikke om kroppen fikser det. Alle prøver er fine, så det er bare fint med babyen, kanskje jeg bare er blitt eldre, og har for mange forpliktelser i forhold til det å ha barn i magen.

Noen forslag til løsning?

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som dere, men kom heldigvis til en lege som hadde mer vett enn meg. Han sykemeldte meg 50 % og det var utrolig bra. Jeg er lærer på vgs så ikke verdens letteste jobb å være borte fra, men det er som noen her har sagt ingen som takker deg for å jobbe til du stuper. Nei, helt ærlig, når man nå skal få barn må man faktisk øve seg på ikke å være verdensmester der man ikke trenger å være det. Fader heller, det er lov å si at nå er det for mye. Jeg trodde som sagt jeg skulle dø av skam da jeg ble sykemeldt, men nå ser jeg jo at det ikke er noe problem. Verden går videre allikevel, gitt:)

Skrevet

har også terming 3/8, men er litt eldre....tror det er fornuftig å høre etter hva kroppen sier. Det er ingen som takker en likevel om man sliter seg ut. Hadde heller ikke hatt samvittighet overfor de jeg jobber sammen med. Måtte hatt hjelp til meget og mangt da jeg har jobb der krever mange tunge løft, og som er stressrelatert.

Nei nå er jeg så gammel at det er på tide jeg tar hensyn til meg selv. Og gjør jeg det tar jeg jo samtidig bedre vare på minsten/minsta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...