Gjest Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 her er det krise hver kveld.alle di ørten smokkene i senga er bortevekk!!! hvor tar di veien egentlig?? å hvordan ta det smokkemonstret som knabber hver eneste en av di små lyd demperne.....sukkh å pjuh ;o)
mammaTiL4gutter Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 HMMM. tror faktisk det er en sånn som bor her også.når klokka nærmer seg sengetid,VIPS der er smokkan førrsvunne.....
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Da har vi det lettere... Jojo har aldri problemer med å finne de to fingrene sine.... ;-))
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Men det skal bli festlig når dere henger smokkene i smokketreet eller gir de bort eller hva dere nå gjør... DA har vi et problem ;-)))))))))
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 godt å se at det fins flere monstre... dere med totteunger får et problem ja,hehe. litt værre å kaste fingre... aner ikke hva det blir her.di andre ungene kasta sine på vestfjorden under hurtigrutetur...håper jeg slipper reise helt dit bare for å få han til å slutte med smokk, ;o)
mammaTiL4gutter Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 hehe....unnskyldning til å dra på tur da :-) jeg kaster smokker etterhvert som de blir slitt,kjøper ikke nye lenger.(Men han har mange igjen enda ja...) Han sjæfen er snart 4 år,å jammen skulln ha slutta for leeenge siden,men men. Er så lett å putte i den smokken da..Å hvilken lyd det blir den dagen vi ikke har flere igjen aner jeg ikke....
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 han her er bare 8mnd ennå.men smokkene forsvinner like fort som jeg legger di på sin faste plass =) han er blitt en mester til å kaste ting... men kan jo ta en tur hjem når tiden er inne for smokkekast over rekka,hehe. må bli når midnattsola er fremme.(har hjemlengsel jeg,buhuuu)
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Sikkert lillingen som er litt utspekulert og gjemmer unna for senere anledninger.... Han har nok skjønt at smokkene ikke varer evig ;-))))
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 mulig det du,hehe.men jeg har endevendt den senga flere ganger....kan hende han har hemmelig rom i bamsene?
♥Snulder Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Haha.. vi finner smokker overalt hvor de ikke skal være vi... I pappas sko, i tomflaskeposen bak døra, dyttet inni papphylsteret i dorullen ;=) Er ganske så oppfinn som den tutta vår!
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #11 Skrevet 20. mai 2007 nei,der har han ikke vært ennå..di forsvinner på soverommet som regel..men finner di ikke igjen.mulig han har funnet et sted å legge di,som jeg ikke vet om ennå.hmm...
gammel røy Skrevet 20. mai 2007 #12 Skrevet 20. mai 2007 Universalt problem? Regner med at smokkemonteret og sokkemonsteret er i slekt ? Tøtta mi har bare en seng og ingen leker eller noe på rommet (ingen leker og stæsj) likevel forsvinner den fordømte sutten. Hun har akkurat lært seg å kaste, men dette er helt latterlig. Finner dem ikke igjen.
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #13 Skrevet 20. mai 2007 jepp der ser du...smokkemonsteret har stor slekt !! undrer på om man finner di igjen jeg...er jo blitt en del som er borte..
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #14 Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er en evig kamp hver kveld. Vi ligger alle på gulvet og kravler mens lillegutt sitter i senga og kommanderer med et strengt og myndig øhhh, uhhh, mens han peker rundt i rommet.. Han ler like godt hver gang han får en håndfull smokker i hånda. Og så senker freden seg i heimen
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #15 Skrevet 20. mai 2007 *ler* egentlig så går jeg glipp av litt moro ser jeg siden Jojo bare suger på fingrene ;-)))
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #16 Skrevet 20. mai 2007 =0) ser han for meg,stolt som en konge sittende i senga,mens dere leter fortvilt etter lyd dempern =)) men den fortvilelsen som brer seg når sirena starter,og letinga ikke gir resultat....den liker jeg ikke...;o) derfor skal jeg hamstre smokker i mårra =) dette gidder jeg ikke så veldig ofte nei.hehe
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #17 Skrevet 20. mai 2007 Ja, du slipper nå ihvertfall å lete etter fingrene. Eneste er at det er et herk å venne dem av med fingersutting. Kan jo ikke kappe av dem fingrene heller:))
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #18 Skrevet 20. mai 2007 Men har du lagt merke til at når du kjøper nye smokker, er det allikevel de gamle som dukker opp... De nye er jo forsvunnet like fort som de kom i huset.. Fars famling over gulvene, halveis liggende med beina forankret i sengestammen er også et godt syn.. Hører hendene tafser over gulvet, litt frenetisk mens lyden øker på.. Eldstejenta hadde smokkene sine i en vannkanne!!! hun rullet dem rundt hele natta. Hørtes ut som en kvern. Hadde tellinga på dem og det var like mye sjau hver kveld når en var borte..
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #19 Skrevet 20. mai 2007 Jeg tenkte Jojo skulle få beholde fingrene en stund til jeg, men når skal man liksom begynne å avvenne dem?
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #20 Skrevet 20. mai 2007 Før konfirmasjonen??? Tantungen min sutter på fingrene enda. Han er 6...
Babyonboard ;-) Skrevet 20. mai 2007 #21 Skrevet 20. mai 2007 Alle sier jeg må venne henne til å ta smokk istedet, men hvordan i all verdens rike gjør jeg det liksom?
Tokatter_USA Skrevet 21. mai 2007 #22 Skrevet 21. mai 2007 Jeg holder pa å pusse opp rommet til Snups. Jeg har ikke kommet så langt, så møblener er der ennå. Jeg er spent på hvor mange smokker jeg finner under dem! For et sted må de jo være.
Reveenka Skrevet 21. mai 2007 #23 Skrevet 21. mai 2007 Jeg fant en smokk under nattbordet på vårt gamle soverom som nå har vært gjesterom i tre år her om dagen..... den stammer fra nestminste revungens smokketid.... c",) Den minste revungen har aldri tatt smokk, og heller ikke totten - det har vært utrolig deilig - aldri mas om kvelden eller natten, eller i bilen for den saks skyld om den innmarie smokken.... De andre tre var totalt avhengige, det var utrolig slitsomt - for smokken ble alltid borte når man trengte den som mest - falt mellom setene i bilen, ble kastet ut av vinduet om kvelden så jeg måtte ut i hagen og lete, eller ble borte om natten så vi måtte stå opp tusen ganger hver natt - og dessuten sluttet vi aaaltfor sent; de var fire, tre og ett år.... Ett år var forsåvidt passe, men... Det tok en helg med hyling om natten, og så var det gjort c",). Når jeg tenker tilbake på den smokketiden, synes jeg det er veldig godt at den minste ikke er filla interessert i smokken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå