Gjest Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 På tide kanskje? ;-) (er i uke 38) I går fikk vi tilbake sengen som vi hadde lånt bort, så nå må den bare monteres. Klærene til småen er vasket og i dag fikk jeg unna en vask med dyner, sengetøy og flanellskluter (til å ha under hode/til gulp), trekket på madrassen i vognen og tepper. Nå må vi bare kjøpe ny madrass til sengen og jeg må vaske ammeinnlegg og sengen da altså monteres så er alt klart! Deilig! :-) Og kanskje småpakke litt i bagen av det som ikke brukes til hverdags i det minste. Hvordan står det til med dere?
Regnbuemor til 2 Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Så bra! Har hatt alt klart leeenge. Noe som for meg er veldig nødvendig, men veldig dumt også for ventetiden blir bare uendelig lang da. Lykke til da! (er forresten 38+0 i morgen, førstemann??!)
(Muskat) Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 skal skrives inn i morgen, og fikk endelig slengt dynetrekk og dyne etc. i vaskemaskinen i dag... Ikke verdens raskeste, sengen blir montert mens jeg er på sykehuset, og bagen ble klar for en halvtime siden. Men har hatt så mye å gjøre med skolen at jeg ikke har hatt tid til å tenke på fødsel før nå i helga! Og så kommer han på tirsdag! Phu, begynner å bli stressa nå!
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Nei tredje, derfor forsinkelsen, med første var alt på stell fra ca 10 uker før, hehe...
Regnbuemor til 2 Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Nei. Jeg mente: førstemann til å føde!! hi, hi.... Nr tre kan være lunefull har jeg hørt! Nr. to her. Håper på en flott harmonisk rask fødsel (ha, ha)...
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Vi har stått på litt de siste dagene vi også, men er bare 29+6 da så stresser ikke veldig. Kjempekoselig å innrede babyrommet synes jeg:) Når vasker dere klærne og sengetøyet? Jeg lurte på å gjøre det et par uker før men det er kanskje for sent??
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Hei :-) Jeg vasket som nevnt sengetøy og slikt i går da og er i uke 38. Siste babytøyet ble vasket i midten av sist uke og i sent i går kveld kom jeg på at sprinkelbeskytteren og noen tepper burde vaskes også, så de er i maskinen nå. Mulig uke 38 er litt sent da, men de færreste føder jo 3 uker før termin så jeg har ikke hastverk helt enda føler jeg. Lykke til med forberedelsene! :-)
Xenaen Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Ja nå gikk altså siste rest av småbabyklær i maskinen - og ullklærne er vasket og tørket. Noe har jeg ikke funnet, bl.a ammeinnleggene fra de to andre gangene og mangler også noen kjoler fra storesøster. Litt trist, men sånn e det bare! Som dæ må æ kjøpe ny madrass te senga, og også vaske madrassen te vogna. Om jeg gidder, har jo fått ny vognpose hos mamma, så ho skal jo ikke ligge rett på madrassen (nord-norge vetdu, vi bruker vinterposer hele året!) Bagen ble jo pakka i går - er det jeg som har gitt deg denne tiltakslysta?? Jeg fikk jo fullstendig spader i går når jeg trudde jeg måtte dra med ambulansen på føden. Og ingenting klart. Hehe. Nå er det meste klart, så jeg er avslappa igjen. Regner med blodtrykket mitt var rimelig høyt ja! Forresten åssen går det med hevelsene dine Alva? Har hatt store hevelser nå i ei uke, men blodtrykket regnes ikke som høgt for andre enn meg. Også får man vel ikke sv.skapsforgiftning med nr tre når man ikke har hatt det før???
Forskeren Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Holder på å vaske sengetøy nå, jeg! Fikk vugge i hus i går, så jeg må skaffe ny madrass... Er 38 fullgåtte jeg også... Men er utrolig slapp i dag, tror ikke jeg får gjort annet enn litt klesvask, orker ingenting... Tror jeg skal slappe på sofaen med en jentefilm, får vel ikke gjort det om noen uker, nei!
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Risikoen for det er nok liten, men den er der jo, ligger vel på 1-3% tror jeg. Jeg har vist 5-10% risiko litt ettersom hvilken statestikk jeg ser på siden jeg har hatt det før. Ikke så ille det heller og havner jo i de 90-95% sist som ikke fikk det igjen :-) Får håpe du slipper! Her har jeg faktisk kun gått opp 1 kg siste 6 dagene så det er jo et kjempbra tegn slik jeg tolker det, frem til nå har det jo vært minst 2 kg i uken. Har fortsatt pannehodepine og er uvel, som jeg har hatt i mange uker nå, og snakket med jordmor på telefon i dag siden det ble så lenge mellom sist kontroll og neste denne gangen (10 dager) og hun sa jeg kunne komme inn i dag (6 dager siden sist) om jeg orket kjøreturen på en time hver vei. Men siden vektøkningen var så liten og formen stabil ble vi enige i at det nok skulle gå greit å vente til fredag når jeg skal til legen. Så jeg krysser fingrene hardt for å slippe unna denne gangen også! Merker jo at hevelsene ikke er bedre på noen måte akkurat da, men så lenge det ikke blir så mye verre får jeg vel bare være glad. :-)
roru Skrevet 21. mai 2007 #11 Skrevet 21. mai 2007 Vi gjør oss antagelig klar i dag, da legen skal ha meg innom igjen i morgen og sjekke tilstanden. Var innom 10.mai og 18.mai og skal innom 22. Legen var ikke helt tilfreds med BT og sa på fredag at jeg får komme i morgen dersom ikke noe har skjedd før det. I natt trodde jeg ting var på gang, men det var nok bare litt lurerier som skulle holde meg våken. Synest ikke selv BT var noe høgt, men legen bestemmer. Det har stort sett ligget på 120/70, men nå i det siste har det vært 125/85 og 135/85. Pluss at jeg har litt A+ i urinen. Bagen er klar og sengen blir gjort klar i ettermiddag. Ny madrass blei ordnet hos en møbeltapetserer på fredag, fikk to nye flott madrasser til totalt kr 250,- det var nesten gi bort pris i forhold til møbelbutikken som skulle ha nesten 700,- for en madrass.
Xenaen Skrevet 21. mai 2007 #12 Skrevet 21. mai 2007 Ja, jeg la på meg nesten ingenting til sist kontroll, men var likevel blitt forferdelig hoven. Men det er jo et godt tegn! I går så hadde jeg sikkert bt på rimelig mye. Hehe.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #13 Skrevet 21. mai 2007 Da tar jeg det med ro noen uker til Skal ut å kjøpe stellebord i dag. I værste fall får heller samboeren min vaske mens jeg ligger på sykehuset hvis lillemor bestemmer seg å kommer mer enn 3 uker før tiden.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #14 Skrevet 21. mai 2007 Har akkurat vaska trekket til madrassen i senga, sengekanten og bæresjalet mitt, men har ikkje vaska noko babytøy eller sengetøy enno. Kjøpte madrass til senga på laurdag, no står den og luftar seg på soverommet og ventar på å bli putta oppi senga (som vi må vaske og skru saman) Også får vi bilstolen og masse kle i str 50 og 56 (arvegods) på onsdag, så no føler eg at ting er under kontroll Har framleis nokre små innkjøp igjen, og ein haug med ullbukser som skal lanoliserast, så det blir mykje vasking framleis.
natemor til 2 Skrevet 21. mai 2007 #15 Skrevet 21. mai 2007 Uff da,... er i uke 38,... har nesten ingenting klart... Babyklærene er vasket,.... men må ut og ha nytt sengetøy, kluter og diverse annet til gutt. Har bare masse rosa greier.. Vuggen må hentes fra svigermors garasje. I tillegg må vi gjøre noe med oppbevaring,...har alt for liten plass for øyeblikket...... Hm tror kanskje det er på tide å sette igang,...
Seriøst Skrevet 21. mai 2007 #16 Skrevet 21. mai 2007 Uff, får småpanikk jeg nå.. Er 38+3 og begynte i går! Så nå er senga oppe, og noe babyklær er vaska, men enda gjenstår det aller meste... Skjønner ikke hvorfor vi ikke har gjort noe før! ;-) Med første mann var alt helt klart på denne tida hvertfall, men nå har det liksom bare blitt utsatt og utsatt... Har ikke engang søkt om foreldrepenger, må innom med papirene i dag, permisjonen min er jo trossalt startet! Men det ordner seg jo alltid uansett, er ikke noe kjempe krise om ikke alt er klart. Dessuten så rekner jeg med å gå til termin, minst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå