Gå til innhold

hvor ofte ammer dere en 7mnd gammel baby.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns han tar brystet så skjelden nå. kansje 4 ganger på dagen pluss en om natta. gir ikke nooe annent i tillegg er dette nok da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ammer min ca. :

klokka 8.00

klokka 10.00 +

noenganger engang mellom 10-13hvis jeg og sovner sammen med henne og hun har fri tilgang(hehe)

16.00 ikke alltid

19.30

03.00-prøver å slutte med dette måltidet.

Så ca 4-5 ganger om dagen. skal snakke med helsesøster ang å trappe ned i morgen faktisk

Skrevet

Synes dette høres ganske ofte ut jeg da...?

Ammer jenten min på 7mnd to ganger om dagen, kl 07 og kl1530. Tar begge bryst da.

I tillegg får hun middag og frukt kl 11 og grøt kl 1830.

Er vel viktig del av introdusering av fast føde at man trapper ned på ammingen, så ville ikke bekymret meg over at du ammer sjeldnere...

Skrevet

Jeg ammer relativt ofte, men det er ikke alltid de vil ha. Tilbudet får de i midlertid på morgenen, før mat og en gang om natta. Dvs 4-5 ganger, der ant. vellykkede amminger varierer fra 2-4 i gjennomsnitt.

De spiser hver 1.5p grøt morgen og kveld, 1.25 middagsglass + noe frukt i løpet av dagen.

Skrevet

Hei! Jeg må bare kommenterer det siste du skriver! Det er så langt ifra sannheten som det går an å være!

Morsmelk skal fortrinnsvis utgjør størstedelen av matinntaket hele det første leveåret.

Og amming er kjemepeviktig spesielt i den tiden babyen vennes til nye matgrupper både an hensyn til fordøyelsen (enzymer i morsmelk) og utsettesle av eventuelle allergier.

Det er mye hysteri rundt det såkallte behovet for jern fra 6 mnd - for de fleste barn så har dette ingen hast altså!

Til HIs spørsmål: Da barna mine var 7 mnd, så ammet jeg fortsatt selvregulert, og det kunne sikkert variere alt fra 8-12 ganger i døgnet. Dette i tillegg til smaksprøver av grøt og frukt.

Skrevet

her ammes snulla så ofte hun vil ha og det er relativt ofte. står hun opp 8. får hun pupp i 9 tiden. 12.00. 15.00 og da får hun også middga og frukt. 17.00 19.00 og grøt også får hun en liten sup når hun legges i ni tiden også spise hun ofte to ganger om natta

Skrevet

Nå er min 8mdr, men hun var 7 da vi endret ammemønster.. Ammingen ble nemlig en eneste bekymring for meg rundt den alderen. Hun trappet ned selv, og jeg ble bekymret over at hun ikke skulle få nok melk. Men å få i henne mer enn hun ville ha, var jo nytteløst. i samråd med hs, ble vi enig om å la henne bestemme helt selv. hun spiser pupp om morningen, om kvelden og 1-2ganger i løpet av dagen. om natten har hun aldri spist. hun fikk da to grøtmåltider for dagen også, og da mente hs hun fikk mer enn nok melk, så jeg trengte ikke å bekymre meg.

Skrevet

Jeg ammer junior om morgenen, før hvert måltid (dvs. 4 ganger om dagen) og om kvelden. Alt i alt ammer vi vel fortsatt 6-7 ganger om dagen. Han spiser ikke om natta.

Jeg synes det er veiktig at han fortsatt får i seg mest mulig morsmelk selv om han nå spiser fire måltider med fast føde og gir ham alltsi pupp før han får mat. Han er fortsatt glad i puppen og så lenge han er det så har jeg tenkt å fortsette med det en god stund ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...