yret Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Har hatt mye utflod hele svangerskapet, men har i det siste blitt mer og mer usikker på om det kan være fostervann som kommer. Vet at det ikke finnes noen sikker måte å stadfeste dette på uten å kontakte lege/sykehus, men tar allikevel gjerne mot tips på hvordan man skiller de to fra hverandre. Syns det er vanskelig å kjenne noen spesiell lukt. Er det noen som f. eks vet om fostervann blir hvitaktig når det tørker i en mørk truse, eller er dette et relativt sikkert tegn på at det bare er utflod? Har de fleste leger (fastlege) strips så de kan sjekke dette, eller må man på føden? På forhånd takk!
PintSizedDictator Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Hvis det e hvitt når det tørker så e det ganske sikkert bare utflod...det fikk eg beskjed om av jm da eg var inne for sjekk ang. mistank om lekkasje:) Hvis hodet har festet seg så vil det bare dryppe litt mens det vil fosse ut hvis ikke...sånn stort sett ihvertfall. Det avhenger av hvor på fostervannssekken det e gått hull...
Gjest Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 På en god del fødeavdelinger har de strips slik at de kjapt kan finne ut om det er fostervann eller ei. Ta på deg et bind og ta det med til føden, så undersøker de det. Man kan også kjenne på lukten, fostervann lukter litt søtt. Jeg synes kanksje det høres ut som det er utflod du har, men jeg er jo overhode ingen ekspert, så heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå