Gå til innhold

Turbo Thyra er i form:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun løøøper rundt på kjøkkenet og i stuen.

Nå er alle duplo legeklosser, strødd ut over gulvet. Dukken og bamsen snubblet jeg akkurat på. Prøvde bake pai i sta. Måtte rope på storebror som mer en gjerne tok henne (i 5 min:-)... Bra sjekketrikks foran webkamera... problemet er bare at den søte lillesøster ikke kan sitte still!!... Han gav opp.. sa:..ta henne!!!!...

Ja... turbo Thyra heter jeg:-)).. Jeg er gla og snill, men finner på en masse hyss....Phu.. sa mamma..

Noen fler turbo... der ute??? Mor trenger trøst...

Ha en fin søndag alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jojo har ikke sluppet trygge hånda eller bordkanten ennå men sikkert rett før.. Her er det turbo uansett ,-)

Det som er poppis for tida er å skru på alle panelovner!! Må gå hele dagen og sjekke om hun har skrudd de opp eller ned........argh

Skrevet

Koselig å se deg her inne igjen.

Hi hi. Panelovner er jo ikke så lette å sette barnesikring på..:-))

Skrevet

Nei har vridd hjernen for å finne en løsning... Hun er god på å demontere det meste for tida ;-/

Også dvd spilleren og parabol dingsebomsen får gjennomgå ;-))

Skrevet

Tror det er mange turboer i ett års alder:)) Her har vi en turbo pyse,er 13mnd nå..og har gått rundt bord,langs vegger ol men vil ikke slippe seg!! Men gjett om han kan rote,dagen begynner vanligvis med og tømme lekekassen,river ned alt fra stuebordet,videre til kjøkkenet der han hiver ut innholdet i to skuffer som jeg ikke har sikret,derfra setter han kursen til rommet sitt og sånn går det hele dagen synes jeg. Han roter og jeg rydder,når vi setter grenser for han hyler han som en "stukken gris" :))

Skrevet

Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har en av det slaget jeg også. Uten å overdrive kan jeg si at jeg kan ikke gjøre _noe_ som tar mer enn ti sekunder, før revungen er oppå spisebordet og spankulerer rundt, eller hun prøver å klatre opp på peisen. Klatremus kan bare gå hjem og legge seg! Andre sysler er å åpne alle skapdører og rive ut og ned alt hun kan greie å få til; inn i klesskapet i gangen og rive ut klær og sko og strø det rundt i huset. Jeg kan altså ikke huske at noen av de andre revungene var så kroniske på å gjøre rampestreker uavbrutt....

Døra til vaskerommet kan ikke stå åpen; da setter hun kattedoen på hodet, eller sutter på skittentøyet. Er hun ute, stikker hun av - hun kryper under porten eller åler gjennom hekken. Hun må gjetes kontinuerlig, og jeg blir helt utslitt av at det aldri er mulig å få gjort noen ting av husarbeid unntatt når hun sover. Siste mulighet er lekegrinda; der må hun sitte når jeg skal lage middag ellers blir det ikke mat.

Er du trøstet nå c",)?

Jeg trøster meg med at det går over - men jeg håper det skjer SNART!

Skrevet

JEG ble iallefall trøstet! Jeg har jo en heeelt normal unge jo ;-))) Akkurat sånn er mine dager også... Og rydder jeg på plass alle dvd'ene så er det akkurat som at hun får panikk, MÅ skynde seg i full fart bort og ut igjen med alle sammen! Og håndklær ut av skapet, ob og bind utav kurven på badet etc etc...

Hvor lenge skal vi ha det sånn da, jenter? Må jo spørre dere som har flere ;-)

Skrevet

ja hvor lenge skal vi ha det sånn.....jeg har 3 til men kan som reveenka sier,ikke huske at de andre har styrt så fælt.....men som du sier de er hvist helt normal:))

Skrevet

Ah, jeg glemte dokosten - den vil hun gjeeerne vaske gulvet med, hvis hun kan få tak i den....

Skrevet

Åiii.... Jojo har ikke oppdaget dokosten enda!!!

Skrevet

Her har også vesla kallenavnet lille turbo... ho er ni mnd og har det fryktelig travelt for tida. Kryp rundtomkring og går langsmed stolar og bord, og har no(dessverre) fått taket på skapdører og div...

Blir sjølv litt overraska når eg ser kor mykje rot den lille knerten klarar å lage på kort tid....-har stått opp igjen no ikveld- og er i kjempeform no!

(men det er heldigvis ikkje vanlig,då!)

Skrevet

Kan vel ikke akkurat trøste deg, men hjelper det om du får høre at jeg har hatt det sånn siden lille rosa var 10 mnd???

Så her er slankekuren igang, helt naturlig, for vi løper etter frøkna stadig.....hun er lynrask til å stikke av så her er det aldri noe "skal bare!" Det tør vi rett og slett ikke, da hun er rask til bens!

Men hun er blid som en sol da, og sjarmen er helt topp, så da får vi heller løpe rundt som huggerne høner;-)

Skrevet

He-he; her i huset har vi to turboer; lillegutt rygger rundt å fikler med alt, spiser alt, reiser seg opp å detter.....

Den store, søte treåringen, har falt med flagg i munnen (gikk utrolig bra...), hun falt baklengs ut av badekaret (gikk utrolig bra) og i dag puttet hun to tørkede bønner laaangt opp i nesa (gikk utrolig bra,- vi fikk dem ut etter utallige blåsedemostrasjoner fra min side...).

Livet er ikke kjedelig! Akk-ja.

Skrevet

Velkommen i klubben, dere har mye å se frem til, gitt :)

Akkurat nå holder vi på med en øvelse som heter "gå pent i veikanten når det kommer bil...."

Karosnuppa har på eget initiativ øvd en stund på:

"hvordan klatre ut av en tripp-trapp med bøyle"

"hvordan hoppe høyest mulig i dobbeltsenga uten å slå panna i et nattbord"

"hvordan komme seg av og på trehjulsykkelen raskest mulig"

som vanligvis etterfølges av øvelsen

"hvordan sykle på tohjulssykkel"

ogsåvidere...

Skrevet

He, he kjenner meg igjen her ja.Vi har en turbo "in spe" på snart 8 måneder, hn er begynt å heve stemmen og bevege seg rundt. Viser tydelig vilje og vil være med der de andre er...

De andre er superturbo på 2 år som tror hun klarer alt som storebror på 10 gjør:-) ikke noe mangel på selvtillit der nei.

Hun står i mål, og da må de store guttene skyte må vite, ikke noe tull..

Hopper på trampolinen, klatrer i klatrestativet (og faller ned), bruker sparkesykkelen (og faller ned...), klatrer i trær (og faller ned..) Hun er skyggen til storebror med andre ord.

Inne går det også mye i roting, mamma er blitt flink til å bruke riktige muskler for å plukke opp alt fra gulvet(det ligger jo noe der hele tiden).

I tillegg til konstant å løpe etter barna, er Sats nesten blitt overflødig:-)

Skrevet

Og jeg har snublet tuuuusen ganger i gåkjerra hennes... Først så kjenner jeg at jeg kommer borti den, løfter da foten høyere for å parere, og hekter da foten i håndtaket!!! grrrrrrrr

Resultat; Mor stuper fremover og tar noen superelegante sjumilssteg ;-)

Og det ligger ALLTID noen dvd'er eller anna lekegreier på gulvet.... Og en eller plas i stua står/sitter Jojo med åpen munn og sier; Ååååååiiiii

hehe.. Sånn går nu dagan ;-)))

Skrevet

He he... utrolig hva man glemmer, når barna blir større:-))))))

Tusen takk jenter for trøst og en god latter... Utrolig hva barna våre kan prestere å gjøre.:-))))).... Turbo Thyra begynnte sin turbo kariere med å gi Måka til Phantomet ( da han var veldig liten) sin første blåveis...Phu..

Så godt å høre at vi ikke er alene:-)))

Skrevet

Der var Turbo Thyra ja!

Tøft, da er vi to ja ;-)

Skrevet

Thhiii... eller tre eller fire eller fem eller????...... Det er visst en masse turbo barn her på siden... Fikk meg en god latter når jeg leste om alle hyss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...