Gå til innhold

Hvordan går det med dere mai jenter som har født??


ozgirl

Anbefalte innlegg

 

Er jo ikke akkurat oversvømt med innlegg her så jeg tenkte jeg skulle legge inn ett. Er litt nysgjerrig på hvordan det går med dere som har født? Selv fødte jeg 8.mai og har vært hjemme i litt over en uke. Koser meg virkelig, i morgen begynner pappa på jobb for fullt så det er vel nå "alvoret" begynner.

 

Ellers så er helsa på topp tatt i betraktning, mista en del blod under fødselen men føler meg mye bedre nå. Har også mistet de 12 kg jeg la på meg under svangerskapet, samt at " der nede" også føles bedre for hver dag som går (revnet litt og måtte klippe), selv om det er litt ømt ennå.

 

Lille Emma Aileen sover og spiser og er bare skjønn. Pappa har vært kjempeflink fra fødsel til der vi er nå. Og til helgen skal vi ut på tur alle tre. Gleder oss!!

 

Håper på å høre fra dere andre!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er super! Dro hjem fra sykehuset dagen etter fødsel. Ingen rifter eller klipping denne gangen. Maria sover og spiser, og er verdens skjønneste baby, helt objektivt sett ;-)

Begge storesøstrene hennes (5 1/2 og 3 1/2) er kjempestolte og veldig glade for å få hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 2 mai, så snuppa er 19 dager idag! (allerede:)

Lisa har endel luftsmerter, men bortsett fra det så spiser, sover og bæsje ho for det meste;)

 

Formen min er bra, tatt i betraktning hva man har vært igjennom! Buksene passer ikke helt enda, men tar det foreløpig med ro..!

Pappa er på skolen hver dag, så vi sysler nå her alene om dagene..:) Men på kveldene koser de seg masse ilag!

 

Ellers er jeg litt stressa av at "alle" ringer, og vil komme på besøk osv. Det var jeg ikke forberedt på.. men koselig at folk bryr seg:)

Enormt med klesvask var også litt "overraskende"- hehe, kanskje sånn det er første gangen- man kan vel ikke vite helt hva man går til :o)

Alt i alt syns jeg det er kjempekoselig!!:)

 

Så må vi bare skrive her inne også, er så greit å prate med dem som har like gamle babyer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stigende. Var veldig plaget med bl i hele svangerskapet og prøver å ta det med ro ennå. Har vært på to små trilleturer slik at jeg fikk prøvd den nye vogna mi. Bruker skjold når jeg ammer lille gutt men det går veldig greit syns jeg. Måtte bruke det på de to andre også.

 

Lilleprinsen vår skal hete Martin og han ble født den 8. mai. Han er utrolig snill. Spiser godt og sover godt :-)

 

Jeg har gått ned 13 kg siden fødsel, men jeg har mye igjen ennå før jeg er i mål. La på meg veeeeeldig mye i svangerskapet :-(.

 

Ja ja det var litt fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora kom til verden 4.mai. Hun er utrolig snill. Formen min er veldig bra. Jeg har lyst til å begynne med trening igjen, men må vel smøre meg med tålmodighet. Bør vel ikke begynne med trening før det har gått 6 uker. Er ute og går turer hver dag da.

 

Jeg har ikke tatt av alle kiloene jeg la på meg, men det satser jeg på å få bort når jeg starter opp med volleyballen igjen.

 

Pappaen har vært hjemme nesten hele tiden etter fødsel, (to dager på jobb). Han er egnetlig ukependler, men har mulighet til å jobbe hjemmefra. Han tar ut sin 14 dagers permisjon fra fredag så han blir hjemme 1mnd i strekk. Så har han laaaang sommerferie f.o.m 16.juni. Det er godt å ha ham hjemme den første tiden da det er vårt første barn. Vi koser oss skikkelig om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirli kom til verden 19. mai og hun er nå 9 dager gammel. Etter litt startproblemer med luft i magen går alt mye bedre. Hun sover mye, spiser og bæsjer. Har blitt en del bleieskift alle rede. Pappa har vært hjemme første uken, og skal muligens være hjemme en uke til. Han skal etter hvert ta over 50 % av fødselspermisjonen..så det blir spennende.

 

Formen min er stigende. Er fortsatt øm etter klipping og litt lite kontroll der nede, men har kjøpt treningsmatte så trening av bekkenbunnen skal nå prioriteres. Jeg er overrasket over hvor fort jeg har komt meg igjen (med tanke på at jeg holdt på i 26, 5 t!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hos oss går det bare bra:) Heine ble født 16.mai så han er 13 dager gammel idag. Alt har gått som drøm så langt- han spiser godt, sover godt og skriker lite. Nettene er utrolig behagelige i forhold til da storebror var nyfødt...Han spiser 1-2 ganger og sovner fort igjen. På dagene sover han mye og er lett å ta med seg på tur, sover kjempegodt ute i vogna.

 

Pappan skal ha både ferie og pappaperm i sommer,så han blir hjemme nesten kontinuerlig fram til august - deilig!! Neste uke drar vi til Oslo i bryllup,blir spennende å se hvordan det går:) Skal fly nedover og ta bilturen hjemover over flere dager (bor i Trondheim).

 

Storebror er veldig stolt og koser masse med babyen.Har ikke merket så mye sjalusi ennå,men litt ekstra opptatt av å få vår oppmerksomhet er han nok;)

 

Kroppen min er overhodet ikke tilbake,men magen har blitt mye mindre heldigvis. Har mye å jobbe med på hofter, rumpe og lår fremover.... Gleder meg til å komme igang med trening igjen om noen uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei, hei!

 

Fødte en liten gutt 3. mai og han er jo verdens skjønneste (akkurat slik det skal være antar jeg ;)). Det går veldig greit. Han hadde litt luftsmerter i uke 3-4-5, men nå går det veldig fint. Jeg har ikke endret noe kosthold heller. Drikker litt ammete og kanskje litt mindre melk og ost, men er usikker på om det er det, eller at gutten bare har fått litt mer orden på systemet sitt :).

Nå er han så fin om dagen. Smiler med hele ansiktet, lenge av gangen, pludrer og ser ivrig rundt seg. Han vokser voldsomt...men er da fornøyd.

Sover fint om natta. Amming ca 11 - 02.30 og - 05.30..Hadde vært fint med bare en midt på natta. Er det noen tips der?? Kanskje blir det bare slik etterhvert.

Har trillet småturer siden uke 2-3. Nå har jeg faktisk prøvd meg på noen lengre turer (10-15 km) og litt jogging bak vogna (på andre korter turer..)...men jeg tror jeg må gjøre noen styrkeøvelser nå også. Jeg gikk opp 19 kg i svangerskapet...!!! Det er fortsatt 8 kg igjen...Jeg begynner å bli litt fastere i kroppen..men skal da ned ytterligere. Har stagnert litt her nå, så alle tips på denne fronten mottas med takk.

 

Ellers har vi lyst på ferie i begynnelsen av august...men er usikker på hva slags som vil passe for en så liten mann - selv om han er fornøyd. Blitur til Frankrike er kanskje litt sprøtt??

 

Ja, det var oss. Morsomt om flere forteller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gøy å lese om hvordan andre har det ;)

 

Her har vi det flott, gutten kom 9.mai. Har fra dag 1 vært veldig rolig og "lett" å ha med å gjøre. Sov og spiste hele dagen de første ukene. Nå er han mer våken, pludrer og smiler ;) Selvsagt skriker han litt innimellom, men da er det alltid noe som kan rettes med mat eller tørr bleie eller å sove litt :)

 

Legger godt på seg, får bare morsmelk. Får mat et par ganger på natta, men vi sovner godt begge to etterpå, så det føles ikke som noe pes. Vi har - bank i bordet - ikke hatt en våkenatt ennå :) Heldige.. Ammingen har gått bra, bortsett fra at jeg har hatt noen runder med brystbetennelse, har ikke trengt antibiotika heldigvis. Har da iallfall nok melk, og har ikke vært sår i det hele tatt.

 

Kiloene etter graviditeten er borte (15 kg), men merker at kroppen er dvask.. Har ikke trent mye utenom trilleturene, så jeg må vel starte med det snart. Tenkte vi skulle prøve oss på babysvømming til høsten også ;) Ellers er formen bra, merker at de verste barseltårene er borte, og har blitt litt kjent med gutten så man slapper mer av.

 

Det var vel oss nå - vi får oppdatere utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...