Gå til innhold

Mistet jenten vår. Infeksjon og abort, noen som vet?


torilip

Anbefalte innlegg

Vi mistet den lille jenten vår i går, 20uker. Det ble for noen dager siden bekreftet at jeg hadde en infeksjon i kroppen, men ingen kunne si noe om hvor den var. jeg dro til sykehuset med store smerter, rier og høy feber og legene sa "ja, noe er galt, og du kan nok forvente at det blir en abort", så ble jeg sendt hjem igjen. Det samme skjedde når jeg dro tilbake neste dag. Jeg var veldig fortvilet, neste natt fikk jeg enda høyere feber og vannet gikk jeg ringte til sykehuset og de sa "ta to smertestillende og ring tilbake om en time". Etter ti minutter kom lille jenten ut av seg selv. Og vi ringte etter amulansen.

 

Jeg føler at jeg har blitt veldig dårlig behandlet av helsepersonell på sykehuset... Og naa maa jeg vente... Er det noen som vet hva sånne infeksjoner kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres ille ut...fikk du ikke antibiotika engang?....ble du ikke sjekket med tanke på om det var liv...?....ble du ikke sjekket for barselfeber...?

 

høres ut som en trist opplevelse...med dårlig oppfølging...

 

du bør iallefall sjekkes for streptokokker, med tanke på senere svangerskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg føler med deg. Mista tvilling jentene mine 22 jannuar på samme måte, jeg var da 23 uker. Og ja du ble utrolig dårlig behandlet. Hos meg begynte det med at vannet gikk og at CRP steg. hadde ikke feber. Men jeg var på sykehuset hele tiden (4 dager). Så det de gjorde med deg er horribelt etter min mening. Hadde det hvert meg hadde jeg klaget. Jeg vet at alt er veldig vanskelig akkurat nå og du går en tøff tid i møte,men utrolig nok blir det bedre. Jeg hadde termin i går, selv den dagen gikk bedre enn jeg hadde fryktet......

Det er ingen som vet hva som er årsaken til at noen får infeksjon. Av og til bare skjer det. Grunnen til at du ikke fikk antibiotika er at det stor fare for fosterskade. Antibiotikaen du hadde fått hadde hvert alt for kraftig til at det hadde gått bra med barnet. Det er også en utrolig stor fare for ditt liv om de hadde prøvd å behandle dette.

Klem og tanker til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Du har blitt utrolig dårlig behandlet! Jeg synes du skal kontakte sykehuset og få en ettersamtale med lege eller jordmor der du forteller hvordan du føler deg behandlet. Det endrer ikke hva som har skjedd, men det kan hjelpe på bitterhet og sorg å få sagt det man plages av. Vi hadde ettersamtale, jeg grein og grein, men klarte å si hva jeg mente og følte likevel.

 

Jeg fikk rier i uke 20. Dro på sykehuset, og selv om de ikke kunne gjøre noe, fikk jeg være der til barnet kom ut, dødfødt, samme kveld. Jeg hadde blitt sjokkert om jeg hadde blitt sendt hjem. Det går ei brutal grense mellom hva legene kaller abort og for tidlig fødsel, og mellom hva man kan redde og ikke redde. Men for deg som mister i uke 20 er det et barn du har mistet, ikke bare en klump. Det burde sykehuspersonalet forstå, og behandle deg deretter, det vil si gi deg omsorg på sykehuset og ikke sende deg hjem med beskjed om at det blir en abort! Kan jeg spørre hvilket sykehus det var, eller hvilken region?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...