marwi Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Hvordan er det å svømme nå i siste del av svangerskapet. Har så lyst å ta med 2åringen min i bassenget en dag.. Og utover sommer'n kan jeg tenke meg det kan være godt med noen dukkerter på stranda. (ferskvann). Noen som vet hva som er anbefalt?
MTMT Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Kan ikke skjønne noe annet enn at det skulle være greit å bade.....
Coolbela Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 Det er bare å bade i vei! den såkalla slimproppen er der vel for å forhindre at uhumskheter ( hehe) svømmer inn til selveste babyen...
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Rikshospitalet anbefaler at man IKKE svømmer fra og med 2 uker før termin. Spesielt ikke i basseng, da det er fullt av bakterier.
Annette78 Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Fikk beskjed av min JM at jeg kunne svømme i baseng så lenge jeg ville, så sant ikke vannet hadde gått. hihi så det er bare så svømme i vei
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 hmm Rikshospitalet sier sjøvann er en ting, men at basseng er fult av bakterier og at slimproppen kan gå litt etter litt uten at du merker det, og at det dermed frarådes på det sterkeste de siste to uken.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Jeg går til bassengtrening pga bekkenløsning, og der er vi i vann til samme dag som termin. Gjør ingenting. Men får ikke lov på overtid.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Jeg går på bassengtrening for gravide på sykehuset her, og vi bader til vi føder eller vannet går. Jeg mistet slimproppen veldig tidlig i dette svangerskapet,og undersøkte med fødselslegen. Fikk beskjed om at det ikke var noen forhåndsregler som gjaldt. Så lenge fostersekken er intakt kommer ingen bakterier seg opp til babyen. Bare å bade med andre ord!!
amilde 11.06 Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Jeg spurte min jordmor om dette og hun sa jeg kunne svømme i basseng fram til termin. Det er jo så godt å være nedi vannet når magen er stor også hjelper det mot vann i kroppen.
marwi Skrevet 20. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2007 Godt å høre:-) Skal bli deilig med en dukkert!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå