Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å svømme nå i siste del av svangerskapet. Har så lyst å ta med 2åringen min i bassenget en dag.. Og utover sommer'n kan jeg tenke meg det kan være godt med noen dukkerter på stranda. (ferskvann). Noen som vet hva som er anbefalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne noe annet enn at det skulle være greit å bade.....

Skrevet

Det er bare å bade i vei! den såkalla slimproppen er der vel for å forhindre at uhumskheter ( hehe) svømmer inn til selveste babyen...

Skrevet

Rikshospitalet anbefaler at man IKKE svømmer fra og med 2 uker før termin. Spesielt ikke i basseng, da det er fullt av bakterier.

Skrevet

Fikk beskjed av min JM at jeg kunne svømme i baseng så lenge jeg ville, så sant ikke vannet hadde gått. hihi

så det er bare så svømme i vei

Skrevet

hmm Rikshospitalet sier sjøvann er en ting, men at basseng er fult av bakterier og at slimproppen kan gå litt etter litt uten at du merker det, og at det dermed frarådes på det sterkeste de siste to uken.

Skrevet

Jeg går til bassengtrening pga bekkenløsning, og der er vi i vann til samme dag som termin. Gjør ingenting. Men får ikke lov på overtid.

Skrevet

Jeg går på bassengtrening for gravide på sykehuset her, og vi bader til vi føder eller vannet går. Jeg mistet slimproppen veldig tidlig i dette svangerskapet,og undersøkte med fødselslegen. Fikk beskjed om at det ikke var noen forhåndsregler som gjaldt. Så lenge fostersekken er intakt kommer ingen bakterier seg opp til babyen.

Bare å bade med andre ord!!

Skrevet

Jeg spurte min jordmor om dette og hun sa jeg kunne svømme i basseng fram til termin. Det er jo så godt å være nedi vannet når magen er stor også hjelper det mot vann i kroppen.

Skrevet

Godt å høre:-) Skal bli deilig med en dukkert!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...