Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 Og hvor mange barn og hvor gamle er de? Jeg har blitt alene med ei på snart 3 år og en gutt på 1 år... og aner ikke hva jeg skal gjøre, men må snart gjøre noe, for er så lei av å sitte hjemme å tenke på at pappa'n skal komme hjem...og bare deppe... Har 50 % stilling som hjelpepleier, er utdannet det... men er så vanskelig å få jobbet turnus når man er alene med 2 så små...så har søkt videre permisjon derfra..også har jeg lyst til å gjøre noe annet...men aner ikke hva... vet ikke om jeg skal finne meg en annen jobb, eller om jeg skal begynne på skolen igjen.. noen som har noen tips??
*Labomba80* Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Jobber på konditori i 70% stilling, men jobber rundt 100%.. Er heldig og har kun én kveldsvakt i uka, og annenhver jobblørdag. Blir mye styr med barnevakt de dagene egentlig, da barnefaren ikke gidder å dukke opp når han skal. Men priser meg lykkelig over at jeg fikk denne jobben hvor jeg får jobbe mest dagtid! Ikke enkelt å få barnepasskabalen til å gå opp nei:) Gikk hjemme med sønnen min før jeg fikk denne jobben jeg også, passe deppa og følte egentlig at alt var fælt.. Etter at jeg kom meg ut i jobb igjen, våknet jeg til liv igjen. Det var utrolig godt å komme seg ut å møte masse folk igjen, og tilværelsen ble veldig mye lysere!
Sjokoladetyven Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Jeg er utdanna omsorgsarbeider, så vet godt hvordan det er å jobbe turnus.. Ikke lett å få til det når man må jobbe både kvelder, helger, jul, påske og nyttår når man har små barn, og er alene :-/ Selv satt jeg meg på skolebenken da jeg flytta fra barnefar.. like greit å komme seg litt videre med utdanningen (hvertfall hvis man ikke trives så godt med det man gjør) Jeg går allmenn påbygging nå da.. Det er jo inngangsbilletten. Håper på å komme inn på sosionomutdanningen til høsten. Det er rimelig høyt snitt der, så jeg bare krysser fingrene. Jeg har lyst til å forstsette med å jobbe med mennesker. Tror jeg ville ha trives godt i en jobb som sykepleier, men turnus arbeidet gjør at jeg ikke lenger vurderer det yrket. Som sosionom har man større mulighet for å få dagvakter. ( Det jeg håper på hvertfall:-P)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Sosionom, jobber i barnevernet. det er kun dagtid, og går kjempegreit. Vil anbefale å ta en solid grunnutdanning mens du har muligjet til å få god støtte. Det er kanskje ikke de best betalte jobbene men du er nesten sikret jobb, og det er jo viktig! Lykke til!
BettyBoob Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 sykepleier, fått meg 50% dagstilling på privat klinikk. Nytter ikke med turnus nei!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Jobber med kommunikasjon, stort sett kun dagtid heldigvis. Men har også 3-4 reisedøgn i måneden. Da stiller min mor opp som barnevakt for ungene, for barnefar kan aldri ha dem utenom sine helger (han jobber jo må jeg vite). Barna er en i barnehage og en i småskolen. Hadde jeg vært deg så hadde jeg satset på å studere. Siden du er hjelpepleier har du også en unik sjanse til å spe på inntekten under studiene ved å jobbe litt ekstra når du har mulighet. Sats på en solid grunnutdannelse og bygg eventuelt på siden. Selv har jeg studert ved siden av full jobb siden jeg ble mor for første gang, og er straks ferdig. Det har tatt tid, men det har vært verdt alt strevet
Miamor1 Skrevet 20. mai 2007 #9 Skrevet 20. mai 2007 Jeg jobber som merchandiser! 100% stilling på dagtid..flexitid!
så var vi 4 Skrevet 20. mai 2007 #10 Skrevet 20. mai 2007 Jeg studerer. Har ett år igjen før jeg begynner å jobbe. Har en herlig liten gutt på nesten ett år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå