Gå til innhold

Jenta vil ikke spise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen erfarne mamma'er hjelpe meg?

Vårt lille sjarmtroll på 5,5 mnd har alltid spist bra, men den siste uken nekter hun plutselig å spise.

Vi har prøvd det meste...

Hverken grøt, velling, melk, hjemmelaget purre’er eller kjøpte purrer’er vil hun ha. Pærer som er hennes livrett, nekter hun å spise.

Den eneste gangen hun spiser bra er på natten, da sluker hun 200ml mme uten å nøle.

Vi tenkte vi skulle bare tilby mme i dag, for å liksom nullstille snuppa.

Hittil i dag har hun spise 70 ml mme (klokken begynner å nærme seg 16....). Hver gang jeg tilbyr flasken (eller annen mat) så spytter hun ut smukken eller kniper leppene sammen.

For å sammenlikne: For 2 mnd siden spiste hun 200ml mme pr måltid og hadde spist 3 måltider kl 16 på dagen. Altså 600ml kontra dagens 70ml

Hun har ikke fått tenner enda, og jeg kan heller ikke kjenne noen.

Hun har ikke feber.

Er blid og søt som vanlig.

Hun er 5,5 mnd.

Jeg har aldri ammet.

Hun sover kanskje litt mer enn vanlig i dag.

Jeg har snakket med HS, men får ikke råd bortsett fra å tilby melk med jevne mellomrom.

Er det normalt at barn plutselig ikke spiser noen dager? Hva bør jeg gjøre? Noen som har vært borti liknende?

Absolutt alle tanker blir mottatt med stort takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kanskje ikke akkurat sååå erfaren, da jeg bare har en ;-)

Men ville bare si at Jojo har hatt sine perioder med matnekt i løpet av sitt første leveår! Noen ganger har det vært tenner på gang, og andre ganger har jeg ikke funnet ut hvorfor. men hun spiser til slutt ;-)))

Prøv å ikke stress med mat, prøv å gi, vil hun ikke ha så greit. Jeg har ikke stresset og hun spiser til slutt...

Skrevet

Takk for svar :) Jeg forsøker å ikke stresse med maten, men det er litt hardt å se det lille gullet spise (eller rettere sagt, ikke spise) så lite.

Du er da mer erfaren enn meg da, med kun ei på snart 1/2 år ;)

Skrevet

min nekta melk i lengre tid.fra å drikke opp til 700ml pr døgn,sank det til 50-100ml. jeg prøvde alt.å var livredd for at han ikke skulle få i seg nok veske.det jeg gjorde var å la han være.ble sulten til slutt,og da fikk han melk før grøt måltidet.alltid først.etter noen uker ga han seg,og ting ble atter normalt.han har lagt på seg slik han skulle uansett.men nå drikker han mer saft enn før ;o) vann kan jeg glemme å tilby.

er vel en periode di har.går som regel over.å så lenge hun er blid og fornøyd tror jeg ikke du trenger å bekymre deg =)

Skrevet

hehehe... ja det har du litt rett i ;-))

Jojo er IKKE av de med mest kjøtt på kroppen heller kan man trygt si... Så det går nok bra skal du se ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...